به گزارش ایرنا، سید مهدی مقدسی روز چهارشنبه در دیدار با کارکنان مخابرات منطقه مرکزی اراک، افزود: رونق اقتصادی، تجاری، اجتماعی، خدماتی و اداری در گرو توسعه زیرساخت های اینترنتی و درگاه های اطلاعاتی است و مخابرات استان وظیفه دارد با گسترش دامنه فعالیت های خود نسبت به این مسئله مهم اقدامات کاربردی انجام دهد.
وی ادامه داد: با توجه به توسعه ارتباطات در دنیا مسئولان باید در این حوزه به لحاظ سخت افزاری و تامین زیرساخت های رقابتی برنامه ریزی های کارآمدی را بیندیشند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بهره گیری از فضای اینترنتی و با وجود ظرفیت های موجود در نقاط مختلف کشور می تواند زمینه اشتغالزایی قابل توجهی را فراهم کند و بخشی از قانون برنامه ششم توسعه نیز مبنی بر اشتغالزایی در حوزه فناوری های نوین و بخش ارتباطات است.
وی افزود: برخی از مسئولان به دلیل نبود زیرساخت های موجود در کشور، فضای مجازی را که می تواند فرصتی ایده آل در لایه های جامعه ایجاد کند، تهدید تلقی می کنند در صورتی که به جای حذف شبکه های مجازی به خصوص تلگرام باید زیرساخت های لازم برای جایگزینی برنامه های مناسب را فراهم کرد.
مقدسی اضافه کرد: شرکت مخابرات به صورت خصوصی اداره می شود و دست مسئولان این نهاد برای گسترش فعالیت های اقتصادی و خدمات رسانی به اقشار مختلف مردم به خصوص روستائیان باز است و می طلبد از این فرصت ارزشمند در راستای تامین نیازهای مردم و همچنین سودآوری استفاده بهینه شود.
مدیر مخابرات منطقه مرکزی استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: 615 هزار و 944 خط تلفن ثابت در این استان فعال است که 270 هزار و 880 خط در شهرستان اراک دایر است.
محمد مهدی ملک حسینی افزود: مجموع پورت های واگذار شده در نقاط مختلف استان مرکزی 126 هزار و 407 واحد است که ا 58 هزار و 274 واحد آن در اراک واگذار شده است.
وی افزود: در مجموع 306 هزار و 661 خط تلفن همراه دائمی در نقاط مختلف استان مرکزی واگذار شده که 155 هزار و 932 خط در شهرستان اراک فعال است.
مدیر مخابرات منطقه مرکزی استان مرکزی ادامه داد: رقم بدهی وصول نشده این شرکت در استان مرکزی 92 میلیارد ریال است که بخش عمده ای از آن متعلق به دستگاه ها و نهادهای اجرایی است.
شرکت مخابرات ایران در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و به موجب ماده هفت قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تصویب‌نامه هیات وزیران به شرکت سهامی عام تبدیل شده است.
در مجموع 615 هزار و 944 خط تلفن ثابت و 306 هزار و 661 خط تلفن همراه دائمی در استان مرکزی فعال است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.