به گزارش ایرنا امام جمعه خاش سیستان و بلوچستان گفت: نامگذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب بهترین فرصت برای مسئولان و مردم برای حمایت از کالای داخلی است.
حجت الاسلام غلام رضا دهقان در خطبه های نماز جمعه این هفته خاش اظهار داشت: مردم و مسئولان وظیفه دارند برای تقویت اقتصاد کشور و رفع بیکاری از کالاهای داخلی حمایت و خریداری کنند.
وی ادامه داد: تولید کنندگان برای به دست گرفتن بازارهای خارجی به کیفیت محصولات خود توجه بیشتری داشته باشند.
وی تصریح کرد: با خرید کالاهای داخلی علاوه بر ایجاد اشتغال می توان به اقتصاد کشور کمک کرد.
وی با محکوم کردن دخالت های ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در امور داخلی کشور بیان کرد: مسیر ایران در توسعه فناوری ها دستیابی به صلح جهانی و برقراری امنیت و آرامش در دنیاست.
وی تاکید کرد: دستیابی به فناوری ها و علوم و فنون مختلف از حقوق مسلم کشورها و همه ملت هاست به همین سبب ملت و دولت ایران هرگونه دخالت آمریکا و هم پیمانان غربی این کشور در امور ایران سربلند را نمی پذیرند.
امام جمعه خاش با تاکید بر تکریم پدر و مادر افزود: بهره گرفتن از برکات ماه های رجب، شعبان و رمضان از سفارشات بزرگان دین است.
حجت الاسلام دهقان همچنین از تلاش های اعضای ستاد تسهیلات نوروزی به دلیل ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مسافران نوروزی قدردانی کرد.

**ضرورت جلوگیری از کالای قاچاق
امام جمعه سراوان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: با جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور تلاش کنیم تا تولید کنندگان کالاهای داخلی متضرر نشوند.
حجت الاسلام مجتبی بامری افزود: همه مردم جامعه و مسئولان باید نسبت به کالای ایرانی و اقتصاد کشور تعصب داشته باشند و به شعار سال مانند یک مساله شرعی مقید باشند.
وی بیان کرد: مسئولان با ایجاد بسترهای مناسب به اقتصاد کشور رونق بخشند و فضا را برای حمایت از تولید کنندگان داخلی در واحدهای کوچک و بزرگ فراهم کنند.
وی تصریح کرد: با تولیدات داخلی و خرید کالای ایرانی توسط مردم بسیاری از نقشه های دشمن که معیشت مردم را هدف قرار داده است خنثی می شود.

*** حمایت از تولیدات داخلی کلید حل مشکلات اقتصادی
امام جمعه ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: کلید حل مشکلات کشور نظیر رکود، بیکاری و فقر حمایت از کالاهای داخلی است.
حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی اظهار داشت: عزم جدی مسئولان برای مبارزه با قاچاق، جلوگیری از واردات بی رویه و استفاده مردم از کالای داخلی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
وی ارسال نامه اسماعیل هنیه به رهبر معظم انقلاب به جای ارسال آن به کشورهای عرب همسایه فلسطین؛ آن را نشانه اعتماد آنها به ایران، رهبر معظم انقلاب و ندای وحدت در منطقه ذکر کرد و افزود: این نامه پیام های ارزشمندی برای ما و جهان اسلام دارد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب حمایت همه جانبه از فلسطین را در جواب نامه رئیس دفتر حماس برای مقابله با استکبار اعلام کردند.

**خسارت وارده به کشاورزان منطقه سیستان در اسرع وقت پرداخت شود
امام جمعه زابل در خطبه های نماز این هفته گفت: بدلیل رها سازی نشدن مرحله دوم آب کشاورزی از محل ذخیره چاه نیمه ها خسارت های زیادی به کشاورزان منطقه سیستان وارد شده است.
حجت الاسلام علی اکبر کیخا اظهار داشت: مردم منطقه سیستان از مساله خشکسالی و کم آبی آگاه هستند اما سوء مدیریت برخی مسئولان کشاورزان را با خسارات زیادی مواجه کرده است.
وی بیان کرد: صندوق بیمه و بانک کشاورزی باید به کشاورزانی که زمین های خود را کشت کرده اند و کشاورزانی که امسال کشت نکرده اند خسارت پرداخت کند.
وی با بیان اینکه از محل چاه نیمه افزون بر 60 میلیون متر مکعب برای حق آبه زیست محیطی دریاچه هامون و 30 میلیون متر مکعب برای زاهدان تخصیص پیدا کرده است تاکید کرد: طبق گفته مسئولان امسال 150 میلیون متر مکعب از محل چاه نیمه ها برای کشاورزان تخصیص پیدا کرده به طوری که این آب در مرحله دوم برای کشاورزان رها سازی نشده است.
وی از نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی خواست تا به موضوعات منطقه به صورت متعهد و هماهنگ ورود کنند.
امام جمعه زابل از تلاش اعضای ستاد تسهیلات نوروزی برای استقبال و اسکان گردشگران و مهمانان نوروزی تقدیر کرد و گفت: تمام تلاش ها باعث شد تا مهمانان نوروزی لحظات خوبی را در منطقه سیستان سپری کنند.
حجت الاسلام کیخا اظهار داشت: در تعطیلات نوروز شهروندان و مهمانان نوروزی از اجرای با تاخیر و نبود برخی از امکانات شهری از شهرداری و شورای اسلامی شهر زابل گلایه مند بودند.
وی اعتکاف را سنت پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران امسال اعتکاف با استقبال خوب جوانان رو به رو شد.
7336**7310**7314**7317**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.