مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از آغاز مرحله نخست رهاسازی آب از سد شهید کاظمی بوکان به سمت دریاچه ارومیه خبرداد.

کیومرث دانشجو در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به آغاز مرحله اول رهاسازی آب از سد بوکان افزود: رها سازی از سد شهید کاظمی بوکان از امروز یک دی با دبی 70 متر مکعب در ثانیه آغاز می شود.

وی ادامه داد: رهاسازی  آب از سد مذکور در مرحله نخست به میزان  64 میلیون مترمکعب است که در صورت افزایش دبی از 70 مترمکعب در ثانیه بخشی از آب استحصالی به میزان 15 متر مکعب در ثانیه از طریق کانال ام سی به سیمینه رود و دریاچه ارومیه انتقال می یابد.

دانشجو با اشاره به  اینکه مرحله نخست رهاسازی از سدهای مهاباد، شهرچای ارومیه و زولای سلماس به سمت دریاچه به میزان 92 میلیون مترمکعب انجام شد افزود: در مجموع با رها سازی از سد بوکان ، مجموع رهاسازی از سدهای یاد شده به 156 میلیون متر مکعب می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با بیان اینکه کشاورزان منطقه به منظور حمایت از برنامه های احیای دریاچه ارومیه حق برداشت از سهم آب دریاچه در طول مسیرها برای مصارف زراعی را ندارند اظهارکرد: جهت پیشگیری از بروز حوادث احتمالی به واسطه رهاسازی و تشدید جریان آب در مسیر رودخانه های زرینه رود و سیمینه رود،مردم‌از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه ها خودداری کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.