مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از افزایش 90 میلیون مترمکعبی حجم آب دریاچه خبرداد.

فرهاد سرخوش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آخرین تراز دریاچه ارومیه 1270.32 است اظهار کرد: هم اکنون دریاچه ارومیه یک هزار و 783 کیلومتر مربع وسعت داشته و یک میلیارد و 140 میلیون متر مکعب حجم آبی آن است.

وی ادامه داد: حجم آب دریاچه با آغاز بارندگی و رهاسازی آب به سمت پیکره نسبت به مدت مشابه سال گذشته 90 میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

سرخوش با اشاره به رهاسازی آب به سمت پیکره دریاچه ارومیه تصریح کرد: مرحله نخست رهاسازی آب به دریاچه ارومیه به میزان 92 میلیون مترمکعب از سدهای زولا، سلماس، سد شهرچای و مهاباد انجام شده است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: 500 میلیارد تومان اعتبارات مربوط به ستاد احیاء به کل حوضه آبریز دریاچه ارومیه شامل استان‌های آذربایجان‌غربی، شرقی و کردستان ابلاغ شده است اما تاکنون تخصیص نیافته اما سازمان برنامه و بودجه قول داده شده تا چند روز آینده اعتبارات را تخصیص دهد.

وی دو پروژه مهم سد سیلوه و کانی سیب اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی سد سیلوه به پایان رسیده که از سال آینده 90 میلیون مترمکعب آب به دریاچه رهاسازی می شود همچنین، با اتمام پروژه کانی سیب پیرانشهر ظرف دو سال آینده نیز 600 میلیون متر مکعب آب از این سد به پیکره رهاسازی می شود و دریاچه ارومیه جان دوباره خواهد گرفت.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.