مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت:  رهاسازی آب به دریاچه ارومیه تا مرز ۹۰میلیون مترمکعب ادامه دارد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی کیومرث دانشجو در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با بیان اینکه 40میلیون مترمکعب آب با دبی 15 تا 20 مترمکعب بر ثانیه تاکنون به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است گفت: رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه ادامه می یابد تا میزان آب رها شده به 90 میلیون مترمکعب برسد.
وی افزود: با توجه به بارندگی های مناسب پاییزی حجم مخازن سدهای استان  نسبت به سال گذشته 24 درصد افزایش یافته است.
مهدی صابری رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: تا کنون 103.7 میلیمتر بارندگی در استان داشتیم که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 69 درصد افزایش را نشان می دهد.
صابری افزود: همچنین 82.7 درصد بارندگی را در حوضه دریاچه ارومیه شاهد بودیم که این آمار نشان از رشد 118 درصدی بارندگی ها نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اجرای برنامه های کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی نیازمند برنامه جامع است، گفت: اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی، اجرای خطوط انتقال آب در برخی از اراضی کشاورزی، اجرای شبکه های آبیاری تحت فشار در پایاب سدها و اراضی پایاب حوزه آبریز، اجرای طرح های زراعت و ترویج کشاورزی در اراضی حوزه دریاچه ارومیه از جمله این برنامه هاست.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ها از ابتدای سال 1393 تاکنون 2 هزار و 870 میلیارد ریال اعتبار نقدی و اسناد خزانه اختصاص یافته و تاکنون 28 درصد این اعتبارات وصول شده است. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.