استاندار آذربایجان غربی گفت: هیئات مذهبی تاثیرات فرهنگی بسیار مثبتی در جامعه دارند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در دیدار اعضای شورای هیئات مذهبی شهرستان ارومیه که صبح امروز در محل استانداری برگزار شد، گفت: خوشبختانه امروز نقش آفرینی هیأت های مذهبی در جامعه گسترش یافته و فراگیر شده است و این هیئات تاثیرات فرهنگی بسیار مثبتی در جامعه دارند.
وی به نقش پراهمیت دین در دنیای امروز اشاره و خاطرنشان کرد: در دنیای امروز اگر نقش دین در جوامع کم رنگ شود شاهد بروز و ظهور بسیاری از انحرافات و معضلات اجتماعی خواهیم بود.
شهریاری افزود: دین و آموزه های مذهبی، نقشی بسزا در سلامت جامعه و جلوگیری از بروز فساد دارد لذا باید از ظرفیت های دینی آن طور که شایسته است در جهت مدیریت امور استفاده کنیم.
استاندار آذربایجان غربی گفت: متاسفانه از ظرفیت دین آن طور که باشد و شاید برای اداره کشور استفاده نشده است، اگر چه عده ای می گویند دین از سیاست جداست اما واقعیت این است که نهادینه شدن دین موجب اصلاح و پیشرفت جامعه می شود.
 شهریاری در ادامه گفت: فعالیت های دینی و مذهبی در کاهش آسیب های اجتماعی جامعه نیز بسیار موثرند و مثل یک ترمز می توانند جلوی انحرافات را بگیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نحوه برگزاری مراسمات مذهبی نیز گفت: متاسفانه در سال های اخیر شاهد ظهور برخی بدعت ها در برگزاری بعضی از مراسمات بوده ایم که لازم است این روند اصلاح و اصالت برگزاری مراسم حفظ شود.
استاندار آذربایجان غربی همچنین از پیشنهاد برگزاری مراسم اجتماع پرشور مردم استان در روز هفتم ماه محرم استقبال کرد و گفت: باید با برنامه ریزی مناسب، این مراسم به شکلی باشکوه برگزار و الگویی برای سایر استان ها شود.
شهریاری در رابطه با تکمیل پروژه زائرسرای استان در مشهد مقدس هم گفت: جلسه ای در این خصوص با متویان امر برگزار و برای رفع مشکلات پروژه تصمیم گیری خواهد شد.
به گزارش ایسنا، زائرسرای استان آذربایجان غربی با ظرفیت پذیرش روزانه 300 نفر در هفت طبقه مثبت و دو طبقه منفی و با زیربنای 4 هزار و 500  مترمربع در حال احداث است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.