هوشنگ قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از تسهیلات بانکی زمینه ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان بهزیستی به ویژه زنان سرپرست خانوار را فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است، ادامه داد: این تسهیلات در زمینه ایجاد مشاغل خانگی و تولید و عرضه صنایع دستی به جامعه معلولان پرداخت شده است.
قربانی بیان کرد: امسال همچنین یک هزار و 400 فقره دفترچه درمانی برای مددجویان بهزیستی تکاب صادر شده و انواع خدمات و امکانات توان بخشی از جمله ویلچر، تشک مواج، سمعک و ساعت گویا نیز در اختیار معلولان جسمی و حرکتی قرار گرفته است.
رییس اداره بهزیستی تکاب با اشاره به ارایه خدمات مشاوره ژنتیک پیشگیری از معلولیت برای 17 زوج معلول تکابی افزود: 6 مهد کودک شهری و 11 مهد کودک روستایی در این شهرستان زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت می کنند.
قربانی با بیان اینکه هم اکنون 740 زن سرپرست خانوار در این شهرستان زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار دارند، اضافه کرد: امسال همچنین 3 هزار و 800 نفر از کودکان سه تا 6 سال در قالب طرح پیشگیری از تنبلی چشم مورد سنجش قرار گرفتند که هزینه معاینه و خرید عینک برخی از این کودکان توسط بهزیستی پرداخت شد.
قربانی اضافه کرد: در سال جاری همچنین طرح غربال گری شنوایی و پیشگیری از معلولیت شنوایی برای یکهزار و 410 نفر نوزاد در تکاب اجرا شده است.
به گزارش ایرنا، تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و 710 معلول کم توان جسمی و ذهنی از جمله 90 نفر دانش آموز معلول تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان هستند.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.