مختار حمیدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسبت هفته بهزیستی افزود: براساس تصمیم اتخاذشده در کمیته مناسب سازی در فرمانداری به اداراتی که تاهنوز به مناسب سازی اقدام نکرده اند در ابلاغیه ای اعلام و نتیجه آن پس از بررسی گزارش خواهدشد.
وی به مهم ترین فعالیت های این نهاد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت برای 186 نفر اشتغال ایجاد شده است.
رئیس بهزیستی گناوه، اعتبارات شهرستان را در بخش سهم بیمه نیازمندان 140 میلیون ریال، بیمه معلولان 156 میلیون و 915 هزار ریال و تسهیلات اشتغال سه میلیارد و 640 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه بهزیستی خدمات گسترده ای برای معلولان و نیازمندان انجام می دهد بدلیل اعتبار محدود و کمبود امکانات نمی تواند جوابگو باشد و انتظار است که دستگاههای اجرایی و خیران این نهاد را یاری کنند.
وی بیان کرد: امکانات و اعتباراتی که در اختیار این نهاد قرار می گیرد باتوجه به تعداد زیاد معلولان و محدویت ها بصورت عادلانه توزیع می شود.
وی به دیگر عملکرد بهزیستی گناوه در سال 95 اشاره کرد و افزود: این اداره با دارابودن 4 معاونت تخصصی شامل تونبخشی، امور اجتماعی، پیشگیری و فرهنگی از آسیب های اجتماعی و مشارکت های مردمی خدمات ارزنده ای به افراد تحت پوشش در طول تاسیس ارایه می دهد.
حمیدی گفت: دراین مدت چهار میلیارد و 220 میلیون ریال از محل مشارکت های مردمی و این اداره، بصورت نقدی و غیرنقدی و خدماتی به مددجویان کمک شد.
رئیس بهزیستی گناوه تعداد پرونده های تشکیل شده را در واحد توانبخشی 2 هزار و 691 فقره اعلام کرد و افزود: این پرونده ها در بخش های جسمی وحرکتی، شنوایی، بینایی، اعصاب و روان، ذهنی، گفتاری، صرع، سالمند و دانشجو است.
وی به عملکرد واحد اشتغال و مسکن این نهاد نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته به تعداد 34 نفر کمک هزینه ساخت مسکن با مشارکت مددجو 470 میلیون ریال و تعداد 11 نفر مسکن 2 معلولی شهری و روستایی با اعتبار یک میلیارد و 570 میلیون ریال خدمات ارایه شد.
وی میزان مستمری کل واحد امور اجتماعی پرداخت شده را در طول سال 95 را 2 میلیارد و 564 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این مبلغ در زمینه کمک سلامت جسمی و روانی، زنان سرپرست خانوار، درمان، تامین مسکن، موردی، تحصیلی، بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی، ازدواج ، ودیعه مسکن و دانشجویی هزینه شد.
حمیدی بیان کرد: این نهاد 2 هزار و 484 مددجو را تحت پوشش خود قرار داده است.
شهرستان گناوه با 103 هزارنفر جمعیت در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.