دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب روز سه شنبه در جریان برگزاری این مانور گفت: مانور جاده ای لحظه صفر بر اساس یک حادثه فرضی و تصادف 2 خودروی سواری در پنج کیلومتری جاده تکاب - بیجار اجرا شد و بر اساس آن ادارات خدمات رسان و نیروهای امدادی بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.
حبیب الله شیوخی با بیان اینکه آمادگی نیروهای امدادی برای پیشگیری از افزایش تلفات انسانی در سوانح جاده ای از مهمترین اهداف این مانور است، ادامه داد: در این مانور جاده ای، وقوع حادثه رانندگی به پلیس 110 اطلاع داده شد و از طریق مرکز پلیس، ادارات و دستگاه های خدمات رسان تکاب با اطلاع از این سانحه در کمترین زمان ممکن برای امداد رسانی به مصدومان به محل سانحه اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه در مانور امداد جاده ای لحظه صفر تکاب عامل زمان و اعزام سریع نیروهای امدادی به محل حادثه از اهمیت بالایی برخوردار بود، اضافه کرد: در این مانور جاده ای دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری تکاب از جمله نیروهای امدادی و خدماتی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای، مرکز فوریت های پزشکی، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راه و آتش نشانی شرکت کردند.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب بیان کرد: بیش از 50 نفر از نیروهای امدادی و خدماتی شرکت کننده در مانور امداد جاده ای لحظه صفر تکاب علاوه بر افزایش توان و سنجش آمادگی خود برای حضور به موقع در سوانح جاده ای، نکات آموزشی و ایمنی لازم را فرا گرفتند.
شیوخی افزود: این مانور توسط کارشناسان اداره کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان غربی و شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، تکاب در جنوب آذربایجان غربی در منطقه ای کوهستانی واقع شده و دارای جاده ای سخت گذر با گردنه های خطرناک است.
وضعیت نامناسب جاده ها و سخت گذربودن منطقه موجب بروز سوانح و تصادفات جاده ای فراوانی در این شهرستان می شود و در ماه های گذشته نیز بیش از 10 تن از اهالی تکاب در سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی تکاب از جمله جاده های تکاب- شاهین دژ و تکاب- بیجار جان خود را از دست دادند و شمار دیگری نیز زخمی شدند.
7514/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.