حجت اله ابوعلی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون دو طرف جاده هندیجان به دیلم از کیلومتر پنج هندیجان تا روستای بوطاهری(کیلومتر 25) سیلاب جاری است و در برخی بازه های زمانی آب بر روی جاده جریان می یابد.
وی با اشاره اینکه بیشترین آبگرفتی این جاده در 48 ساعت گذشته در حوالی روستای دهنو اتفاق افتاد افزود: حدود یک کیلومتر از این جاده در نزدیکی این روستا بطور کامل به زیر آب رفت.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هندیجان ادامه داد: این محور در حال حاضر با تصمیم شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مسدود است و پرسنل این اداره با همکاری پلیس راه و عوامل انتظامی به صورت شبانه روز در حال گشت،کشیک و هدایت ترافیک هستند.
ابوعلی گفت: در اثر این آبگرفتگی ها 20 ابنیه فنی دچار آسیب، حدود دو کیلومتر از شانه جاده دچار آب شستگی و در نقاط مختلف نیز روسازی جاده دچار آسیب شده است و عمده آن در حد فاصل روستای زلقی تا بوطاهری رخ داده است.
وی افزود: ابنیه های فنی(پل های کوچک زیر جاده) در نظر گرفته شده در این مسیر پاسخگوی این حجم بارش و آبی که از کوهستان،دره ها و مسیل ها سرازیر شده نبوده و جاده در نقاط مختلف به زیر آب رفته است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هندیجان در خصوص زمان بازگشایی جاده گفت: چنانچه بارندگی امروز قطع شود احتمال بازگشایی جاده در روز سه شنبه وجود دارد.
محور دیلم به هندیجان یکی از مسیرهای مهم ورودی به خوزستان از سمت استان بوشهر است.
هندیجان رکوردار میزان بارندگی در سطح استان خوزستان در 72 ساعت گذشته بوده به طوریکه بیش از 149.9 میلیمتر بارش برای آن ثبت شده است.
شهرستان هندیجان دارای دو بخش مرکزی و چم خلف عیسی است که در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی این استان است.
7163/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.