امیرعباس جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیمی از این تعداد بر اثر سیل، پنج نفر بر اثر صاعقه و یک نفر دیگر نیز در طوفان روزهای ابتدایی سال جان خود را از دست داده اند.
وی اضافه کرد: طی سال جاری بیش از 80 مورد زمین لرزه با بزرگی بیش از 2.5 ریشتر در آذربایجان غربی رخ داده که پنج مورد از آنها بالای چهار ریشتر بوده است.
وی بیان کرد: بر اساس نقشه پهنه بندی زلزله، 60 درصد از مناطق استان در محدوده خطرپذیری زمین لرزه قرار گرفته و 27 روستا با 200 هزار نفر جمعیت نیز بر روی گسل قرار دارد.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه بر زلزله، سیلاب، تندباد، برف و تگرگ، رانش زمین، صاعقه و گرد و غبار از دیگر پدیده های طبیعی در استان به شمار می رود که به صورت سالانه به ویژه در فصل بهار همه آنها اتفاق می افتد.
وی پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی را مراحل مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: آموزش لازم و کافی در خصوص صدمات و آسیب های جبران ناپذیر زلزله از جمله مهمترین کاهش صدمات به شمار می رود.
جعفری با اشاره به حضور 627 هزار دانش آموز در سه هزار و 385 مدرسه آذربایجان غربی در مانور زلزله اواخر هفته گذشته افزود: می توان با آموزش دانش آموزان، روند آموزش جامعه را سرعت بخشید.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان هایی است که در مسیر زلزله و بروز حوادث طبیعی قرار دارد.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.