مدیر کل بحران استاندرای آذربایجان غربی روز چهارشنبه در آیین آغاز بکار این مانور در جمع دانش آموزان مدرسه شهید بهشتی ارومیه، گفت: کاهش خسارت های جانی و مالی ناشی از زلزله به وسیله ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد و ارتقای مهارت های فردی و جمعی جوامع دانش آموزی و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله از جمله اهدافی است که از برگزاری این آیین نمادین پیگیری می شود.
امیرعباس جعفری بیان کرد: دانش آموزان به عنوان یک ششم از جمعیت استان می توانند همانند یک رسانه، آموخته های خود را در زمینه مواجهه صحیح با این حادثه طبیعی به خانواده ها و دوستانشان انتقال دهند.
وی افزود: با همکاری و تعامل دستگاه ها و آموزش صحیح می توان از آسیب های حوادث طبیعی به ویژه زلزله در سطح مدارس و جامعه کاست.
وی آموزش و پرورش، هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، نیروی انتظامی و سازمان دانش آموزی را از دستگاه های فعال در برگزاری این مانور اعلام و ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این گونه مانورها، آمادگی دانش آموزان و آحاد جامعه برای مقابله با حوادث طبیعی از جمله زلزله افزایش یابد.
وی تاکید کرد: تنها راه مقابله با زلزله، آموزش و گذراندن دوره های امدادی و احداث ساختمان های ایمن است.
مانور زلزله با اعلام فرضی وقوع زلزله صبح امروز /چهارشنبه/ در مدرسه شهید بهشتی ناحیه یک ارومیه به همراه سایر مدارس استان به صورت همزمان برگزار شد و در جریان آن دستگاه های امداد و نجات برای نجات جان دانش آموزان و انجام امور امدادی، خدماتی و ایمن سازی محیط وارد عمل شدند.
دانش آموزان در این مانور آموزش های امداد و نجات خود را به صورت عملی به نمایش گذاشتند و همراه با نیروهای هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس به کمک دانش آموزان آسیب دیده شتافتند.
اطفای حریق، تخلیه اضطراری، انتقال مصدومان حادثه به مکان امن، برپایی چادر و اسکان موقت از جمله اقدام هایی بود که در هفدهمین مانور زلزله توسط دانش آموزان و دستگاه های امداد و نجات آذربایجان غربی اجرا شد.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.