مدیر عامل انجمن ام اس آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رتبه ششم ابتلا به ام اس را در کشور دارد.

سمیه زارع در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد: نزدیک به 3 هزارو 800 نفر در استان به بیماری ام اس مبتلا هستند و استان رتبه ششم ابتلا به ام اس را در کشور دارد.

مدیر عامل انجمن ام اس آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این بیماری مسری نیست و امر وراثت  در آن دخالت کمی دارد تصریح کرد: بیماری ام اس ، بیماری است که ریشه  در مغزو اعصاب داشته و دارای علائم مختلفی از جمله دو بینی یا تاری دید،مور مور شدن دست ها و پاها ، از دست دادن عدم تعادل و بی اختیاری ،سرگیجه،مشکلات مربوط به مثانه،اختلال عملکرد جنسی است.

زارع با اشاره به اینکه حمایت های دولت و مسئولین از بیماران ام اس خیلی کم است و تخفیف معاونت غذا و دارو هم برای بیماران ام اس حداقل است، خاطر نشان کرد:  بیشتر دارو های بیماران ام اس خارجی بوده و تحت پوشش بیمه نیستند به همین علت  در ماه های اخیر با افزایش قیمت ارز و تحریم ها هزینه دارو و درمان بیماران ام اس به شدت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: به طور متوسط هزینه دارو برای بیماران ام اسی ماهانه یک تا 1.5 میلیون تومان است که با توجه به افزایش هزینه داروهای خارجی این مبلغ بسته به نسخه تجویزی و دز استفاده از داروهای خارجی در هر فرد متغیر است.

زارع به مشکلات و دغدغه های انجمن و بیماران ام اس آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: بدلیل رشد 1.5 درصدی بیماری ام اس در استان ، بیماران استان نیازمند احداث کلینیک ها و مجتمع ها مجهز،درمانگاه ها،آزمایشگاه ها مخصوص با فیزیوتراپی هستند.

مدیر عامل انجمن ام اس آذربایجان غربی اشتغال را از دیگر مشکلات بیماران ام اس دانست و افزود: با وجود اینکه بیماران ام اس اکثرا قشر جوان و تحصیل کرده جامعه هستند ولی کار فرمایان  به دلیل  خستگی زود رسی که این افراد دارند از استخدام این بیماران خودداری می کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.