سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی گفت: نباید نگاه جنسیتی به اشتغال داشت.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی مصطفوی در جلسه زنان و خانواده که درمحل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد افزود: در بحث اشتغال نباید نگاه جنسیتی داشت بلکه باید شرایط را برای کارآفرینی همه ایجاد کرد.

مصطفوی بااشاره به اینکه ۵۰ درصد جمعیت استان را بانوان تشکیل می دهند تصریح کرد: زنان قشر عظیم جامعه و پرورش دهنده نسل ها هستند ولی تاکنون به دلایل مختلفی همچون فرهنگ، رسوم و کم کاری ها به زنان همانند آنچه درقانون مشخص شده  اجازه اشتغال داده نشده است.

وی باتاکید به اینکه یکی از دغدغه های اصلی نظام و دولت بیکاری است خاطرنشان کرد: بیکاری سرمنشا همه فسادهای اجتماعی است بنابراین همه دستگاه ها موظف هستند برای رفع بیکاری تعامل سازنده داشته باشند.

در ادامه نقی زاده مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی بااشاره به اینکه از آغاز سال جاری تاکنون ۲۷۰۰ مجوز اشتغال دراستان صادر شده است اظهار کرد: از این تعداد ۲۰۷۹ طرح برای ۴۸۰ نفر از بانوان کارآفرین استان بوده است.

نقی زاده بااشاره به اینکه ۶۷ درصد طرح های مجوز دار مشاغل خانگی برای بانوان استان است تصریح کرد: اداره کار و تعاون هیچگونه نگاه جنسیتی به بحث اشتغال و تخصیص اعتبار ندارد.

وی ادامه داد: از آغاز سال جاری تاکنون ۱۹۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار دراستان پرداخت شده که نشان از پیشتازی استان در تخصیص تسهیلات اشتغال پایدار در کشور است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.