محمد رستمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها در راستای اشتغال جوانان روستایی و شهری تصویب و برای تایید نهایی به کارگروه ویژه استانی ارجاع داده شده است.
وی اضافه کرد: پیش از این 59 طرح اشتغال فراگیر و پایدار روستایی در سلماس به تصویب استانی رسیده بود که قرار است 200 میلیارد ریال تسهیلات به این طرح ها اختصاص پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری 30 کارگر و کارفرمای موفق واحدهای تولیدی و صنعتی سلماس حائز رتبه برتر استانی شناخته شده اند، اظهار کرد: 10 هزار نفر کارگر مشمول قانون کار و 19 هزار و ٥٠٠ نفر کارگر بیمه شده تامین اجتماعی در این شهرستان فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته از سوی 2 تعاونی مرزنشین سلماس بیش از ٦ میلیون دلار کالا صادر شد، بیان کرد: برای آشنایی کارگران و کارفرمایان تاکنون سه دوره آموزشی و آشنایی با قوانین و مقررات کارگری توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سلماس برگزار شده است.
به گرارش ایرنا، هم اکنون نرخ بـیکاری شـهرستان سلماس 11.9 درصد و کمتر از متوسط استانی است؛ سلماس با 200 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری ارومیه مرکز آذربایجان غربی قرار دارد.
٧١٥٦/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.