رضا اردکانیان که روز دوشنبه به نمایندگی از هیات دولت در جلسه شورای اداری ماکو حضور یافت، افزود: مناطق مرزی ویترین کشور محسوب می‌شود و اگر هم در گذشته به هر دلیل کوتاهی‌هایی صورت گرفته، درصدد جبران آن برمی آییم.
وی ادامه داد: کسانی که در عرصه‌های مرتبط با آب به عنوان یکی از حیاتی ترین منابع زیست محیطی فعالیت دارند، باید به خودشان افتخار کنند.
وزیر نیرو به بهره ‌برداری از 40 پروژه بزرگ در زمینه آب و فاضلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال جاری اشاره کرد و گفت: دولت در سال‌های اخیر با تایید مقام معظم رهبری رقم قابل توجهی را از منابع عمومی و صندوق توسعه ملی برای طرح‌های توسعه منابع آب و خاک اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: درآذربایجان غربی در همین زمینه بالغ بر60 هزار میلیارد ریال پروژه اجرا شده و در حال اجراست و در تلاش هستیم تا اعتبارات مناسبی را برای سال آینده تدارک ببینیم تا طرح‌هایی که در سفر امروز آغاز شد، هر چه زودتر به ثمر برسد.
اردکانیان گفت: تمام تلاش‌ها انجام خواهد شد تا خط 400 کیلوولت خوی، ماکو تا سال 1399 وارد مدار شود.
وی بیان کرد: همچنین برای احداث پست 400 کیلوولت نیز به سرعت اقدام خواهیم کرد.
وی رسیدگی به وضعیت فاضلاب شهرستان ماکو را از برنامه‌های مهم این وزارتخانه دانست و گفت: دایره بهداشت را اگر به میزان واقعی وسعت دهیم، جمع آوری فاضلاب یکی از موضوعات مهم آن به شمار خواهد آمد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام دکتر حسن روحانی و هیات دولت امروز دوشنبه میهمان مردم آذربایجان غربی هستند؛ در این سفر یکروزه 10 طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریالی افتتاح و عملیات اجرایی 2 طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریالی آغاز شد.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.