به گزارش ایرنا، جمشید انصاری که روز دوشنبه در قالب سفر کاروان تدبیر و امید به آذربایجان غربی به عنوان نماینده رییس جمهوری به شهرستان سردشت سفر کرده است در آخرین مرحله از سفر خود از مرز کیله سردشت بازدید کرد.
در این بازدید «حسین اربابی» معاون سرمایه گذاری و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امام جمعه و فرماندار سردشت و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی این شهرستان حضور داشتند.
انصاری در این بازدید بر فعال شدن این مرز و انجام تعاملات اقتصادی جهت بهبود معیشت مردم این منطقه تاکید کرد.
شرکت در جلسه شورای اداری و دیدار با مسوولان و معتمدان این شهرستان از دیگر برنامه های انصاری در سفر یکروزه خود به شهرستان مرزی سردشت بود.
به گزارش ایرنا، از سال 1382 گمرک بازارچه مرزی کیله سردشت برای تسریع در صادرات کالاهای کارخانجات و تولیدکنندگان داخلی آغاز بکار کرد؛ این گمرک با داشتن فاصله 20 کیلومتری با «قلعه دیزه»، اولین شهر در شمال عراق، نزدیکترین گمرک بازارچه با این کشور به شمار می رود.
در بازارچه کیله 1٥ غرفه زیر نظر فرمانداری در حال فعالیت است که به صورت خرده فروشی اقدام به صادرات کالاهای مجاز می کنند.
رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید امروز میهمان مردم آذربایجان غربی هستند؛ در این سفر یکروزه، 10 طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریالی افتتاح و 2 طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریالی کلنگ زنی شد.
سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.
7562/ 3020/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.