فرماندار خوی روز دوشنبه در آیین کلنگ زنی این یادمان گفت: این طرح با مفاهیم مرتبط با شمس تبریزی طراحی شده است و یک اثر ماندگار مانند «حافظیه شیراز» برای آذربایجان خواهد بود.
محمد عابدی افزود: برای این طرح اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال تخصیص یافته است که در مدت زمان مشخص هزینه می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: اجرای یادمان شمس تبریزی در دولت تدبیر و امید کلید خورد و طرح این یادمان در سال 1395 توسط بهترین اساتید معماری کشور آماده شد.
جلیل جباری بیان کرد: این پروژه 200 متر زیربنا دارد و هفت هزار مترمربع فضاسازی برای آن انجام شده است.
به گزارش ایرنا، یادمان شمس تبریزی در محل آرامگاه این عارف نامی احداث می شود؛ 'شمس الدین محمدبن علی بن ملک داد تبریزی' بنا بر اشاره های تاریخی به احتمال زیاد در سال 582 هجری قمری به دنیا آمد و ملقب به ' شیخ پرّان' و ' زر دوز' بود.
کتاب 'مقالات شمس' شامل مطالب ارزنده ای با موضوع عرفان است؛ این کتاب سوال و جواب های شمس و مولانا و مریدان و منکران آنان را در بر می گیرد و توسط شاگردان وی گردآوری شد.
کتاب 'تماشای خورشید' نیز که منتخب پند و اندرزهای شمس تبریزی از 'مقالات شمس' بود، توسط 'بهنام رجب پور' و 'حسین صبوری' با هدف ترویج افکار متعالی شمس تبریزی در سطح جهانی و معرفی هرچه بیشتر آرامگاه شمس تبریزی از فارسی به انگلیسی ترجمه شد.
تاریخ وفات شمس تبریزی به علت کمبود اسناد تاریخی مربوط به زندگی شمس، به روشنی معلوم نیست اما شمس پژوهان آن را بین سال های 645 و 672 هجری قمری ذکر کرده اند.
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی امروز میهمان مردم آذربایجان غربی است.
در این سفر یکروزه، 10 طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریالی افتتاح و 2طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریالی کلنگ زنی می شود.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.