«علی غیاثی ندوشن» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این گذرگاه ها صنوف مختلف فرهنگی گردهم می آیند و بستر مناسبی برای رونق اقتصاد فرهنگ و هنر ایجاد می شود.
وی همچنین ایجاد قطب فرهنگی در شهرهای دارای ظرفیت را از رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: شهرها و استان هایی که دارای ظرفیت های ویژه ای چون تنوع قومی، طبیعی و ‌فرهنگی است، به عنوان قطب فرهنگی مناطق معرفی می شود.
وی ادامه داد: قطب فرهنگی هر منطقه بسترساز رشد و ‌توسعه آن منطقه خواهد بود تا زمینه لازم برای توسعه اقتصاد فرهنگی فراهم شود.
«غیاثی ندوشن» با بیان اینکه رونق کندوکاو در حوزه فرهنگ و هنر نیز از دیگر رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: ظرفیت های فرهنگی باید به سرمایه تبدیل شود تا هنرمندان از منافع آن بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا شیوه نامه حمایت از راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده، توسعه سرمایه گذاری در گذرگاه های فرهنگی و هنری را مورد توجه قرار داده است؛ سرمایه گذاری تاثیرگذاری که توسعه اقتصاد فرهنگی را دنبال می کند و بخشی از آن از محل تسهیلات بانکی تامین می شود.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.