به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی با دستور جلسه «ایجاد گذرهای فرهنگی» افزود: از ظرفیت مسجد جامع ارومیه و اطراف آن می توان جهت ایجاد گذری تاریخی و فرهنگی و شناساندن علمای اثرگذار استان بهره برد.
وی اضافه کرد: در این راستا اجرای طرح علمی مطالعاتی در زمینه تاریخ ورود اسلام به آذربایجان غربی و معرفی تاریخ تبلیغ دینی استان ضروری است و باید از نظرهای اندیشمندان در این خصوص استفاده کرد.
وی بر سرعت بخشیدن به بهسازی مسجد جامع ارومیه تاکید کرد و ادامه داد: در صورت اتمام این طرح می توان از این مسجد به عنوان مرکزی گردشگری و تاریخی بیشترین استفاده را برد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: توجه به آسیب های اجتماعی و رفع این آسیب ها در راستای ایجاد محیطی امن در استان ضروری است و باید طرح های فرهنگی و پیشگیرانه با برنامه ریزی ویژه شورای فرهنگ عمومی در این راستا اجرایی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه احیای بافت های قدیمی شهر را یکی از برنامه های ویژه شورای فرهنگ عمومی اعلام کرد و گفت: این امر در راستای توجه به ارزش های فرهنگی این بافت و به صورت فرهنگ محور در دستور کار قرار گرفته است.
حجت الاسلام ناصر خدایاری افزود: ایجاد گذرهای فرهنگی از جمله مهمترین برنامه های شورای فرهنگ عمومی در این راستاست و در این گذرها علاوه بر نگاه کالبدی و ارزش های معنوی، موضوع تداعی خاطره ها و ایجاد وحدت در بین مردم نیز دنبال می شود.
وی توجه ویژه به مساجد را در راستای ایجاد این گذرهای فرهنگی یادآوری کرد و ادامه داد: در حال حاضر بیشتر از 300 مسجد در ارومیه فعال است که باید بیش از گذشته از ظرفیت فرهنگی این مراکز دینی و علمی در راستای توسعه گردشگری و ایجاد گذرهای فرهنگی بهره ببریم.
به گزارش ایرنا در این جلسه در خصوص راهکارهای ایجاد گذرهای فرهنگی در ارومیه و دیگر شهرهای استان بحث و تبادل نظر شد.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.