به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز دوشنبه در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی طی سال جاری، بیان کرد: این شورا بالاترین رده برای تصمیم گیری در مورد مباحث فرهنگی است و برخی از اعضای آن در طول یک سال حتی یکبار هم در جلسات شرکت نمی کنند.
رییس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی ادامه داد: مقام معظم رهبری چندین ساعت از وقت خود را صرف جلسات فرهنگی می کنند اما برخی از مسوولان استانی حتی یک ساعت هم به این امر اختصاص نمی دهند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین با تاکید بر اینکه مسوولان اجرایی در پیشگاه خداوند مسوول هستند، از دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی خواست تا قبل از برگزاری جلسات آینده این شورا با اعضا تماس بگیرند و این جلسات را در صورت اعلام آمادگی آنان برای حضور، برگزار کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و دبیر این شورا نیز شیوه نامه حمایت از راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده است را در این جلسه مطرح کرد.
حجت الاسلام ناصر خدایاری از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان خواست تا توسعه سرمایه گذاری در گذرهای فرهنگی و هنری (محله ها، خیابان ها و مناطق نخبه پرور و هنرمند پرور) موجود در سطح استان را مورد توجه قرار دهند و از اعطای تسهیلات بانکی به این سرمایه گذاران خبر داد.
وی با تاکید بر اینکه پاتوق های فرهنگی و هنری موجود در این گذرها باید شناسایی شوند، بیان کرد: شناسایی این پاتوق ها نقش بسزایی در کمک به توسعه فضای فرهنگی و هنری دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز گفت: شیوه نامه حمایت از راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی و هنری فراتر از اختیارات یک دستگاه اجرایی است و ساز و کارهای استانی آن باید با مشارکت همه دستگاه ها تدوین شود.
جلیل جباری افزود: بسیاری از بناهای تاریخی، محله ها و محورهای تاریخی موجود در سطح استان می تواند به عنوان گذر فرهنگی و هنری مطرح شود تا کسب و کارهای فرهنگی از طریق دریافت تسهیلات دولتی در این مکان ها رونق بگیرد.
وی محوطه های مدرسه هدایت، خانه انصاری و پردیس دانشگاه ارومیه را یکی از بهترین مکان ها برای راه اندازی پاتوق هنرمندان و ایجاد گذر فرهنگی و هنری دانست و افزود: ارومیه در آبان ماه سال جاری به عنوان شهر ملی هنرهای چوبی معرفی می شود و هنرمندان صنایع چوب استان به همین منظور نیاز به یک پاتوق دارند.
سردار ناصر اصلانی، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه مبارزه با آسیب های اجتماعی را نیازمند همکاری سایر دستگاه های اجرایی دانست و گفت: پلیس توان جمع آوری بزهکاران را دارد اما زیرساخت های لازم برای اصلاح و نگهداری آنان باید ایجاد شود.
به گزارش ایرنا شورای فرهنگ عمومی زیر مجموعه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و ریاست این شورا در سطح کشور را وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده دارد؛ جلسات این شورا در استان ها نیز به ریاست نماینده ولی فقیه در استان برگزار می شود.
3072/3214
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.