به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد هاشمی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی استقبال از این زائران بیان کرد: این تعداد از اتباع خارجی از اواخر هفته جاری وارد کشور می شوند و به خیل شرکت کنندگان در آیین پیاده روی اربعین می پیوندند.
وی با بیان اینکه جهان تشیع و علاقه مندان و ارادتمندان به ابا عبدالله الحسین (ع) نهایت عشق و ارادت خود را در این روز به جهانیان نشان خواهند داد، افزود: در روز اربعین حسینی عظمت تشیع و قدرت نرم اسلام بار دیگر به نمایش گذاشته می شود.
امام جمعه ماکو با دعوت از تمامی مردم و مسوولان برای استقبال از این زائران، بیان کرد: پیاده روی میلیونی اربعین حسینی موجب یاس و ناامیدی تکفیری ها و دشمنان اسلام شده است.
معاون فرهنگی، گردشگری و اجتماعی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه بر اهمیت خدمات رسانی مطلوب به زائران ترکیه ای و اروپایی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) تاکید کرد.
حسین حمزه لو افزود: همه باید دست به دست بدهند تا این زائران به نحو مطلوب مورد استقبال قرار بگیرند.
به گزارش ایرنا در این جلسه مقرر شد تا مردم و مسوولان با راه اندازی موکب شهید باکری در مرز بازرگان در خدمت زائران پیاده روی اربعین حسینی از کشورهای همسایه باشند.
همایش پیاده روی اربعین حسینی با حضور میلیونی مسلمانان از هفته جاری آغاز می شود و تا روز اربعین ادامه می یابد.
زائران ترکیه‌ای در مسیر خود از استان‌های آذربایجان غربی و کردستان عبور می کنند و از طریق مرز شلمچه وارد کشور عراق می ‌شوند.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.