به گزارش ایرنا به نقل پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، علیرضا اورنگی روز یکشنبه در جلسه رفع تداخلات اراضی ملی و کشاورزی واقع در منطقه آزاد ماکو افزود: در حال حاضر از 360 هزار هکتار از اراضی ملی واقع در منطقه آزاد ماکو در حدود 38 هزار هکتار از اراضی مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده است که رقم قابل توجهی نیست.
وی ادامه داد: در این اراضی اجرای طرح کاداستر باید در اولویت قرار گیرد و پیاده سازی طرح جامع و نظام های بهره برداری اراضی تسریع شود.
علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه با بیان اینکه حدود 38 هزار هکتار از مجموع 61 هزار و 570 هکتار اراضی پایاب رودخانه ارس در منطقه آزاد ماکو قرار گرفته است، گفت: درباره چگونگی واگذاری، وضعیت بهره برداری و رفع مداخلات باید تصمیم گیری های واحد انجام شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: تا کنون بیش از 58 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم های نوین ابیاری تجهیز شده است.
اسمعیل کریم زاده افزود: تداخلات اراضی ملی و مستثنیات اراضی واقع در منطقه ازاد ماکو باید هر چه سریعتر جهت احقاق حقوق بهره برداران این مناطق خارج از نوبت رفع و تعیین تکلیف شود.
به گزارش ایرنا معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان امور اراضی و مجری طرح شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور با هدف بررسی روند عملیات اجرایی پروژه شبکه آبیاری بارانی طرح آغ چای دشت چایپاره از این منطقه بازدید کردند.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.