صادق قادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراکز شامل انبارها، مراکز دپو، سیلوها، سردخانه‌ها، واحدهای تولیدی، کارخانه ها، معادن، اصناف و مزارع کشاورزی است که باید همه ورودی و خروجی های خود را در این سامانه ثبت کنند.
وی ادامه داد: سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا در سال گذشته به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت و به منظور رصد هر چه بهتر مراکز نگهداری کالاها و جلوگیری از احتکار شروع به کار کرد.
قادری اضافه کرد: 21 قلم کالای اساسی مشمول سامانه اعلام موجودی است و تمامی انباردارها و بنکداران عمده فروش ملزم به ثبت میزان موجودی کالاهای خود در آن هستند که در صورت دریافت نکردن اطلاعات موجودی کالا، با آنان برخورد می شود.
وی بیان کرد: طبق دستورالعمل های صادره، مسوولان انبارها باید هر ماه نسبت به ثبت اطلاعات انبارها با توجه به فرمت جدید اقدام کرده و اداره صنعت و معدن شهرستان نیز برای راستی آزمایی این اطلاعات نظارت کند.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد یادآور شد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و انبارهای احتکار کالا با شماره 124 تماس بگیرند و موارد را گزارش کنند.
به گزارش ایرنا احتکار اقلام مورد نیاز مردم توسط عده ای سودجو از جمله مشکلات این روزهای کشور به شمار می رود و رصد اقلام موجود در انبار می تواند از این مشکل جلوگیری کند.
6 هزار و 800 واحد صنفی در مهاباد فعالیت می کند؛ این شهرستان با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9903/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.