رئیس سازمان حج وزیارت آذربایجان غربی گفت: موکب های اربعین باید به مسائل فرهنگی توجه ویژه کنند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمد رضا ندیری در جلسه هماهنگی موکب های اربعین سال۹۷ که در سازمان حج و زیارت استان برگزار شد افزود: موکب های اربعین باید توجه جدی به مسائل فرهنگی داشته و رضایت مندی زائرین باید تبدیل به یک اصل شود.
ندیری با تاکید به اینکه موکب ها باید صدرصد مردمی اداره شود تصریح کرد: از سال۹۴که کلید موکب داری استان زده شد تا سال گذشته موکب ها بصورت نیمه دولتی اداره می شدند ولی از سال گذشته موکب ها با اتکا به مردم و بدور از بروکراسی اداری اداره می شوند.
وی با اشاره به اینکه برخی براین باورند که موکب ها فقط باید در عراق برپا شوند خاطرنشان کرد: به دلیل نیاز فراوان به ارائه خدمات در داخل کشور موکب های که توانایی دارند در داخل کشور به زائران اربعین خدمات رسانی کنند.
ندیری به شرایط خاص سیاسی داخل کشور عراق اشاره کرد و گفت: زائرین و موکب داران امسال باید بیش از گذشته به مشترکات دوکشور تاکید کرده و به اختلافات و مشکلات داخلی عراق دامن نزنند.
رئیس سازمان حج وزیارت آذربایجان غربی اظهارکرد: موکب ها از ایران نمایی، رقیب شدن با موکب های عراقی و ایجاد هرگونه بحث با دیگر موکب ها جلو گیری کرده وفقط به بحث فرهنگی و وحدت تاکید کنند.
در ادامه مینایی مسئول کمیته بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه افزود: آنفولانزا شایع تریع بیماری در بین زائران است که با حفظ بهداشت فردی و شستشوی مداوم دست وصورت برطرف می شود.
مینایی با اشاره به اینکه کارت معاینه پزشکی رایگان برای پزشکان صادر خواهد شد تصریح کرد: کادر پزشکی و اورژانس تا اخر مراسم اربعین در خدمت زائرین خواهد بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.