به گزارش ایرنا امروز سه شنبه سوم مهر سال 1397 برابر با پانزدهم ماه محرم است و جمعی از خواهران شهدا که چندی پیش کانون 'پیام آوران عاشورا' را در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی راه اندازی کردند، در نخستین حرکت فرهنگی خود برای دیدار از جانبازان اعصاب و روان دوران جنگ تحمیلی به سمت مرکز جامع توانبخشی و نگهداری سالمندان 'آبا' در ارومیه راه افتادند.
جمع 10 نفری خواهران شهید با همت و شوقی غیرقابل وصف به دیدار یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس رفتند و عاشقانه های زینب کبری را زمزمه کردند.
شهین مهرآذر با 65 سال سن جانباز 70 درصد اعصاب و روان دوران جنگ بوده و سال هاست که بهترین همدمش تختخوابی سفید در این مرکز توانبخشی است؛ گویی درد جانبازی بر دوش این شیرزن به اندازه کافی سنگینی نکرده و روزگار درد آلزایمر را نیز بر آلام وی افزوده است! شهین خانم خیلی وقت است جمله قبلی خود را به یاد نمی آورد و تک جمله هایش چون شاه بیت هایی است که باید به یاد سپرد والا منظومه درد و رنج این بانو، حدیثی ناگفتنی است.
«شهین» در لغت به معنی دارای ارزش و مقامِ شاهانه بوده و نامش چه زیبا برازنده این بانوی عالی رتبه است؛ وی با دیدن خواهران شهدا گل از گلش شکفته می شود؛ «الله سنین بالاوی ساخلاسین/ الهی که خدا فرزندت رو برات نگه داره» تکیه کلام طلایی وی در پاسخ به همدردی این بانوان است.
خواهران شهدا دستان این بانوی فداکار را در دستان خود گرفتند و از روی عشق و علاقه نوازشش کردند و سوال هایی تقریبا بی جواب را از او پرسیدند! وی در جواب خواهر شهیدی مبنی بر اینکه «آیا کسی به وی سر می زند یا نه»، می گوید: اصلا!
پرستاری پس از تایید حرف های شهین خانم گفت: یک دختر متاهل دارد که فقط گاه به گاه به وی سر می زند!
چشم های پیرزن گود افتاده و لب های ظریف وی می لرزد و مدام «به من آب بدهید» را زمزمه می کند؛ خواهران شهدا همچو پروانه ای دور این شمع رو به خاموشی می گردند و برای برآورده کردن خواسته های وی از یکدیگر سبقت می گیرند.
دومین یادگار جنگ تحمیلی و حاصل ددمنشی ظالمان به جوانان دیروز این سرزمین که در این مرکز بر روی ویلچری قرار دارد، مردی در حدود 50 ساله است که وی را «رستم حسن زاده» صدا می زنند.
وی به گفته خود در دوران جنگ راننده تانک بود و در عملیات کربلای 5 به درجه جانبازی نائل شده و 75 درصد بدنش را در شوق یار و عشق به این دیار فدا کرده است.
حسن زاده از چهار و نیم سال پیش در این مرکز ماندگار شده و همه حرفش این است که «رفتیم و با خدا معامله کردیم».
این عاشق دلداده به وطن مدتی پیش پاهایش را در اثر عفونت ترکش ها از دست داده و حالا با پای دل در ره عشق گام برمی دارد!
با پای دل قدم زدن آن هم کنار تو/ باشد که خستگی بشود شرمسار تو
مسوول دایره حفظ آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس آذربایجان غربی هم در این دیدار گفت: جانبازان بهترین یادگاران دوران جنگ تحمیلی هستند و تلاش پرستاران در رسیدگی به این عزیزان تحسین برانگیز بوده و دارای اجر معنوی است.
لیلا سپهری با اشاره به اینکه 70 خواهر شهید تاکنون در کانون 'پیام آوران عاشورا' عضو شده اند، افزود: 10 نفر از این تعداد امروز در دیدار از جانبازان اعصاب و روان با تقویت روحیه این فداکاران وطن سنت حسنه مهروزی را تمرین کردند.
وی اضافه کرد: گفتمان سازی فرهنگ، حفظ ارزش های خانواده های شهدا، معرفی اسوه های صبر و مقاومت در میان جوانان و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی از جمله اهداف شکل گیری این کانون است.
وی ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزش دانش افزایی، برگزاری همایش های فرهنگی اجتماعی جهت تبادل نظر پیرامون شبهه های فکری زنان جامعه، راه اندازی سایت جهت پاسخگویی به سوالات اعتقادی و راه اندازی نشریه و بانک اطلاعاتی فرهنگی و اعتقادی از روش های برنامه ریزی شده برای دستیابی به اهداف کانون 'پیام آوران عاشورا' به شمار می رود.
به گزارش ایرناهفته دفاع مقدس هر ساله از 31 شهریور آغاز می شود و تا روز ششم مهر ادامه می یابد؛ امسال 135 برنامه همزمان با این هفته در آذربایجان غربی برگزار می شود.
7129/3072
گزارش از: توحیدمحمودپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.