به گزارش ایرنا غلامرضا اصغری روز چهارشنبه در چهاردهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سراسر کشور که در آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: با توجه به شرایط سخت تحریم ها، نقش استان های مرزی در تامین کالاهای مورد نیاز مردم به ویژه کالاهای سلامت بیش از پیش مشخص می شود.
وی با اشاره به برنامه ریزی های دشمنان برای ایجاد مانع در مسیر تامین محصولات سلامت محور، اضافه کرد: همه مدیران بخش های مرتبط باید در راستای تامین مواد اولیه صنایع غذایی و حل مشکلات این بخش همکاری کنند تا برنامه های دشمنان به سرانجام نرسد.
وی با بیان اینکه نباید نظارت کارشناسان غذا و دارو بر محصولات تولیدی کارخانجات منجر به تعطیلی آنها در این برهه حساس شود، ادامه داد: ضمن حفظ کیفیت محصولات تولیدی، کارخانجات متخلف باید در مرحله اول تذکر لازم را دریافت کنند ولی نباید خط تولید تعطیل شود.
رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: باید بر مواد غذایی و بهداشتی ورودی از مبادی مرزها نظارت کامل صورت گیرد تا کالاهای بی کیفیت وارد کشور نشود.
وی گفت: آذربایجان غربی به عنوان یک استان مرزی و همجوار با سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق می تواند در جهت رفع نیازهای کشور گام بردارد.
اصغری از تمامی نهادهای نظارت کننده بر مواد غذایی و آشامیدنی خواست تا در شرایط کنونی بیشترین تلاش خود را برای حمایت از تولید انجام دهند.
وی با بیان اینکه رونق تولید داخلی موجب کاهش مشکلات در آینده می شود، افزود: تکیه بر توانمندی های داخلی و بهره مندی از نیروی انسانی متخصص جهت عبور از مشکلات ضروری است.
وی بیان کرد: آذربایجان غربی با وجود شرایط سخت اقتصادی، کارگاه ساخت و ساز طرح های مختلف بهداشتی و درمانی است و این اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید در این استان محروم ستودنی به شمار می رود.
به گزارش ایرنا چهاردهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سراسر کشور با حضور رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز/ چهارشنبه/ در ارومیه آغاز بکار کرد.
این گردهمایی به مدت 2 روز در ارومیه برگزار می شود و در آن مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی به بررسی برنامه ها و سیاست های سازمان غذا و دارو در حوزه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی می پردازند.
در این گردهمایی همچنین تفاهم نامه ساماندهی پروانه های غذایی سنتی استان و ارتقای سطح کیفی و امنیت غذایی سیب درختی بین دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و رییس سازمان غذا و دارو منعقد می شود؛ این گردهمایی فردا /پنجشنبه/ به کار خود پایان می دهد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.