نماینده مردم خوی و جایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل آنتن دهی خطوط تلفن همراه و اینترنت جاده خوی - رازی حل شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سیدتقی کبیری در جلسه شورای اداری شهرستان خوی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: سال گذشته بیش از یک میلیون مسافر داخلی و خارجی از مرز خوی - رازی بعنوان نزدیکترین مسیر ارتباطی زمینی و ریلی ایران به اروپا تردد داشته اند لذا از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خواست دارم مشکل آنتن دهی خطوط تلفن همراه و سرعت کم اینترنت در جاده خوی - رازی را سریعا حل کنند .

کبیری خوی را دروازه ورود ایران و کشورهای آسیای شرقی به اروپا عنوان کرد و گفت: در دیدار دکتر روحانی با رئیس جمهور ترکیه مقرر شد که تبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور به سقف ۳۰ میلیارد دلار برسد که در حال حاضر فقط ۸ میلیارد دلار آن محقق شده است.

وی افزود: مرزها و گمرکات استان می تواند نقش بسیار مهمی در افزایش سطح تبادلات بین دو کشور ایفا نمایند.

نماینده خوی در مجلس ادامه داد: پیشنهاد می دهم بین کشور ایران و ترکیه تجارت الترونیک راه اندازی شود و شهر خوی هم بعنوان نزدیکترین مسیر ارتباطی بصورت پایلوت انتخاب شود.

وی احداث ساختمان اداری جدید برای اداره پست چایپاره و احداث مرکز مبادلات پستی شمال به مرکزیت خوی را خواستار شد.

همچنین حجت الاسلام شکوری  امام جمعه خوی نیز  در این جلسه  اظهار کرد: استاندار فعلی آذربایجان غربی در طول ۱۱ ماه از تصدی پست استانداری در این استان ۱۱ بار به شهرستان خوی بصورت کاری سفر نموده اند که این در طول تاریخ شهرستان در مقایسه با سال های قبل بی نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه عدالت محوری از ویژگی های برجسته استاندار فعلی آذربایجان غربی است تصریح کرد : واقع بینی ، فروتنی ، شکستن سنت های غلط از سایر ویژگی های برجسته و اقدامات ارزشمند استاندار فعلی استان است .

امام جمعه خوی از تلاش های استاندار آذربایجان غربی و نماینده مردم خوی در پیوستن خوی به مناطق آزاد تجاری قدردانی کرد و گفت : پروژه های نیمه تمام شهرستان در طول ۲ سال اخیر تکمیل و به بهره برداری می رسند که این نشان ازتلاش های دولتمردان و نماینده مردم برای رشد و توسعه منطقه و حل مشکلات مردم است .

حجت الاسلام شکوری همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را جزو مردمی ترین وزرای دکتر روحانی عنوان کرد و گفت: دکتر آذری جهرمی فرزند انقلاب و بر آمده از شهر انقلابی جهرم و از خانواده شهدا می باشند که در طول این سال ها در حوزه های مسئولیتی که بوده موفق عمل نموده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.