مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در این طرح فعالیت های کتاب محور مختلفی نظیر قصه گویی، نقاشی و نمایش عروسکی اجرا می شود، افزود: این طرح تاکنون در پارک های حضرت پور، ساعت و تخم مرغی ارومیه از ساعت 18 تا 21 اجرا شده است.
وی با اشاره به اینکه اجرای این پویش به نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در جامعه منجر می شود، افزود: مربیان کانون در این طرح با برپایی ایستگاه‌های کتابخوانی در بوستان‌ها و فضاهای عمومی و تفرجگاه‌ها، کودکان و نوجوانان را به مطالعه علاقه‌مند می‌کنند.
وی اضافه کرد: مربیان کانون در این ایستگاه‌ها ضمن اجرای برنامه‌های متنوع، خلاقانه و جذاب برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها، به معرفی کانون، عرضه‌ خدمات فرهنگی، چگونگی برقراری ارتباط موثر با کودکان و نوجوانان و جذب عضو نیز می پردازند.
وی ادامه داد: افزایش سرانه‌ امانت کتاب، غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد فضایی متفاوت در حوزه مطالعه‌ کتاب برای کودکان و نوجوانان از دیگر هدف‌های این پویش است.
به گزارش ایرنا پویش 'فصل گرم کتاب' بر محورهای موضوعی 'ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی' و 'تقویت مهارت‌های زندگی (تمرین زندگی)' تاکید دارد.
شیوه‌نامه‌ تدوین شده این پویش از سوی معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری به مراکز کانون سراسر کشور ارسال شده و برپایی ایستگاه‌های عرضه خدمات فرهنگی حداقل یک روز در هفته و در صورت امکان پنجشنبه‌ها یا جمعه‌ها در فصل تابستان 1397 در این شیوه نامه تاکید شده است.
به گزارش ایرنا 23 مرکز ثابت و 10 مرکز سیار، روستایی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب 40 نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب ارائه می کنند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان با 60 هزار نفر عضو مشغول ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان است.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.