شهردار ارومیه گفت:  تاکنون 50 درصد از طرح افق1404 شهر ارومیه تحقق یافته است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمد حضرت پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح افق 1404 شهر ارومیه یعنی شهری سبز، سالم، فرهنگی، مجهز به فناوری اطلاعات، حمل نقل ریلی و برخورداری شهروندان  از اقتصاد پویا از سال 91 کلید خورده و تاکنون 50 درصد از افق1404 شهر ارومیه تحقق یافته است.

وی افزود: در تحقق یکی از محورهای افق 1404 یعنی شهر سالم، رینگ میانی شهر ارومیه با 17 تقاطع غیر همسطح وارد فاز اجرایی شد و در حال حاضر از 17 تقاطع غیر همسطح فقط تقاطع غیر همسطح آذربایجان که درست اجرا باقی مانده است.

حضرت پور افزود: با ساخت این رینگ زمان رسیدن شهروندان از مبدا به مقصد از 40 دقیقه به 15 دقیقه رسیده است و این مهم منجر به کاهش ترافیک و در نتیجه کاهش بار آلودگی هوای شهر ارومیه شده است.

وی یادآور شد: رینگ کمربندی دوم به طول 29 کیلومتر برای رسیدن به شهر سالم درحال اجراست.

شهردار ارومیه با اشاره به گسترش فضای سبز در شهر ارومیه تصریح کرد: از سال 91 تاکنون در جهت برخورداری شهروندان از فضای سالم و پاک 300 هکتار فضای سبز در سطح  شهر ارومیه ایجاد شده است .

حضرت پور با اشاره به گسترش فضای سبز در شهر ارومیه تصریح کرد: از سال 91 تاکنون در جهت برخورداری شهروندان از فضای سالم و پاک 300 هکتار فضای سبز در سطح  شهر ارومیه ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: برای رسیدن به اقتصاد شهری و از آنجایی که  30 درصد جمعیت ارومیه از کشاورزی ارتزاق می کنند، توسعه محصولات کشاورزی در اولویت ها قرار گرفت، به طوریکه میزان صادرات محصولات کشاورزی از  50 هزار تن در سال 91 به  500 هزار تن در سال 96  رسید.

حضرت پور با بیان اینکه مدیریت شهری ارومیه 2020 را به عنوان  شهری ایده آل برای گردشگری مطرح و اقدامات لازم برای تحقق آن چون توسعه زیرساخت ها در حال انجام است یادآورشد:در راستای تحقق افق 1404 و برخورداری شهروندان از حمل و نقل ریلی، اجرای پروژه تراموا در دستور کار قرار گرفت و این پروژه  بدلیل مشکلات مالی و ارزی در راه اندازی با موانعی مواجه شد که با تثبیت نرخ ارز این مهم تحقق می یابد.

شهردار ارومیه یادآور شد: از  لحاظ نگاه فرهنگی و تحقق افق 1404  یعنی شهر فرهنگی؛ همگرایی در بین ادیان و مذاهب  مختلف موجود در شهر ارومیه تقویت یافته و برای رسیدن به این نگاه  15 فرهنگسرا در مناطقی که با چالش  های فرهنگی مواجه بودند راه اندازی شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.