استاد جعفر علی سروی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: 22 اثر نقاشی خط در این نمایشگاه در ابعادی چون 45 در 150 و 100 در 70 سانتی متر ارائه شده و بزرگترین تابلو در ابعاد 270 در 170 سانتی متر است.
وی با اشاره به اینکه مضمون تابلوهای این نمایشگاه متناسب با فضای برگزاری چهارمین همایش شمس و مولاناست، افزود: پس از خوانش اشعار وجدآفرین مولوی، مفاهیم ارزنده ای برای خلق این آثار بوجود آمد.
وی با اشاره به اینکه مولوی به عنوان شاعری شیفته این اشعار را در وضعیت آشوب گونه ای سرود، بیان کرد: 'ای نشسته تو در این خانه پر نقش و خیال* خیز از این خانه برو رخت ببر هیچ مگو' و 'این جهان بی من نباش و آن جهان بی من مرو' از مضامین این تابلوها به شمار می رود.
وی افزود: دعوت به دوست داشتن و مهربانی و احساس تعلق و وفاداری نسبت به نزدیکان از پیام های این آثار محسوب می شود.
وی با بیان اینکه متولیان فرهنگ و هنر 15 سال از سیستم فرهنگی به روز دنیا عقب هستند، گفت: خرید و ترویج آثار در ساختار ادارات فرهنگی تعریف نشده است و هزینه های فرهنگی به عنوان سرمایه گذاری تلقی نمی شود.
وی با اشاره به اینکه محتوای آثار هنری مخاطبان را به سمت مهربانی سوق می دهد، افزود: این آثار مخاطبان را با دیدگاه های اندیشمندان آشنا می کند و در نهایت به تلطیف اذهان و اعتلای شخصیت آنان منجر می شود.
به گزارش ایرنا استاد جعفر علی سروی متولد 1350 شمسی در تکاب بوده و در رشته های خوشنویسی و طراحی با زغال در جشنواره های مختلف برگزیده شده است.
کسب مقام نخست رشته نقاشی خط دومین جشنواره دوسالانه ملی خوشنویسی سنندج در کارنامه هنری این استاد خوش ذوق می درخشد.
وی نمایشگاه 'آشوب هندسی' یک را سال 1392 در تکاب دایر کرد و تاکنون 6 دوره از این نمایشگاه ها را در شهرهای مختلف کشور برپا کرده است.
وی همچنین در بیش از 15 نمایشگاه گروهی در شهرهای مختلف ایران آثار خود را در معرض نمایش گذاشته است.
استاد سروی کارشناس هنرهای تجسمی، فارغ التحصیل فوق ممتاز انجمن خوشنویسان ایران، مدرس رسمی انجمن خوشنویسان ایران و مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی دهخدا در تکاب است.
3072/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.