مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی گفت: از مجموع پنج هزار و ١٢٥ مسجد موجود در استان در ١٣٠٩ مسجد کانون فرهنگی هنری فعال است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد محمدپور در جلسه هم اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان عجب شیر افزود: در هر کدام از این کانون‌ها بیش از یکصد نفر عضو هستند که امیدواریم با گسترش کانون‌ها در تمامی مساجد، سطح فعالیت و اعضا کانون‌ها نیز افزایش یابد.
وی همچنین به فعالیت کانون های مساجد در شهرستان عجب شیر اشاره کرد و گفت: تعداد ٩٢ باب کانون فرهنگی هنری در این شهرستان راه اندازی شده که بیش از ٩٧ درصد مساجد این شهرستان را پوشش می‌دهد.
وی با بیان اینکه گسترش برنامه های فرهنگی از راهبردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است افزود: نگاه ها به موضوع فرهنگ باید علمی باشد و از نظرات افراد فرهنگی درگیر در این حوزه استفاده شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین گفت: در حوزه اعتبارات به همه حوزه ها به طور مساوی توجه شده و اداره فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان به دنبال افزایش سرانه های فرهنگی در تمامی شهرستان هاست.
محمدپور ادامه داد: اداره امور فرهنگی باید به مردم واگذار شود و برای شکوفایی هنر باید از اتکا به افراد پرهیز کنیم.
وی با بیان اینکه مذهب و هنر از یک جنس هستند گفت: ظرفیت بالقوه در این حوزه باید به بالفعل تبدیل شود و ما باید هنر را عمومی سازی کنیم و نباید نخبگان هنر مهجور بمانند.
وی به اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد استان در مقایسه با سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: در سال ٩٢ حدود ٨٠٠ عنوان کتاب و سال ٩٦ بیش از یکهزار و ٨٠٠ عنوان کتاب منتشر شد و در سال ٥٦ دو نشریه در استان داشتیم و هم اکنون ٣٥٠ رسانه در استان فعالیت می کنند.
وی همچنین به روند رو به رشد سینما و تئاتر و موسیقی در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ١٠ سالن سینما در استان افتتاح شد و در سال ٩٦ در استان یکهزار و ٨٧٠ گروه تئاتر و ٢٧٠ برنامه موسیقی اجرا شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سفر خود به عجب شیر از کانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب (ع) عجب شیر و نمایشگاه آثارهنری هنرمندان و صنایع دستی این کانون بازدید کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.