به گزارش ایرنا، مهدی بزاز دستفروش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این استان دارای 19 موزه است که 12 موزه در تبریز واقع شده و شامل موزه های آذربایجان، مشروطه، قاجار، سنجش، محرم، قرآن و کتابت، موزه عصر آهن، مسجد کبود، تاریخ طبیعی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، موسسه تاریخ و فرهنگ دانشگاه تبریز، شهر و شهرداری و موزه ادبی استاد شهریار است.
وی یادآوری کرد: موزه ایلخانی مراغه، سنگ نگاره های مراغه، صفوی بناب، هدایای خامنه، عشایر آذربایجان سراب، مردم شناسی جنوب سهند و موزه میانه از موزه های شهرستان های تابع آذربایجان شرقی است که در ایام نوروز آماده بازدید میهمانان و گردشگران نوروزی است.
رئیس امور موزه های آذربایجان شرقی اظهار کرد: در هنگام بازدید گردشگران و میهمانان از مراکز مذکور، بروشورهای راهنمای موزه ها و اقلام فرهنگی ارائه می شود تا اطلاعات لازم برای آشنایی بازدیدکنندگان با این مکان ها به طور کامل انجام شود.
بزاز دستفروش از ایجاد غرفه فروش صنایع دستی و محصولات فرهنگی در استان خبر داد و گفت: در راستای معرفی صنایع دستی بومی و معرفی هنرهای بومی استان به گردشگران، در برخی از موزه ها، غرفه های فروش صنایع دستی و محصولات فرهنگی دایر شده است.
وی ادامه داد: ساعت کاری تمامی موزه ها و اماکن تاریخی از 29 اسفند تا 13 فروردین از ساعت 9 تا 20 بوده و ساعت کاری موزه های محرم و قرآن و کتابت تبریز از ساعت 10 تا 17 است.
آذربایجان شرقی با برخورداری از آثار متعدد فرهنگی، تاریخی، طبیعی و معنوی از استان های گردشگر پذیر کشور بوده و تاکنون یک هزار و 780 اثر از میان آثار استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.