به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی مصائبی روز پنجشنبه در آیین افتتاح مقبره شاه حسین ولی افزود: این زائر سراها در اجرای طرح آرامش بهاری که در بیش از 50 مسجد و امامزاده استان برگزار می شود، آماده شده است.
وی با اشاره به بازسازی بقعه عارف بالله شاه حسین ولی اظهار کرد: این بقعه به همت اوقاف و امور خیریه استان با بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال بازسازی شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی یادآوری کرد: برای پاسخ به سوالات مذهبی و مشاوره مسافران نوروزی حدود 30 روحانی در امامزادگان استقرار یافته و به این سوالات آن ها پاسخ می دهند.
رئیس ناحیه یک اوقاف و امور خیریه تبریز نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت تبدیل امامزادگان(ع) به قطب فرهنگی گفت: فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی متنوعی در این مقبره برگزار می شود.
حجت‌الاسلام رضا جعفری، افزود: امید است در سال 96، بقعه خواجه علی سیاه‌ پوش و بقعه امامزاده علی بن مجاهد(ع) که سال‌ها بسته مانده ‌است نیز بازگشایی شود.
شاه حسین ولی از عرفای مشهور دوره صفویه بوده‌ که بنای مقبره وی روبروی اثر معروف پل سنگی در تبریز واقع شده‌ و در تاریخ 23 بهمن 1385 با شماره ثبت 17337 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته‌ است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.