به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج افزود: این طرح امسال برای ششمین سال در سطح کشور توسط سازمان اوقاف و امور خیریه و در راستای خدمات رسانی به مسافران نوروزی که در جوار بقاع متبرکه حضور می یابند برگزار می شود.
وی با بیان اینکه برگزاری این طرح طی این سال ها در سطح استان و کشور موفقیت آمیز بوده است ادامه داد: امسال نیز قصد داریم باشکوه تر از سال های گذشته این طرح را اجرا کرده و خدمات رفاهی مناسبی را به مسافران و زائران ارائه دهیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: هم اکنون در استان کردستان 109 بقعه و امامزاده وجود دارد که نزدیک به 10 امامزاده از این تعداد مشمول طرح آرامش بهاری می شوند.
وی اظهار کرد: بنا داریم برای سال های آینده و با فراهم کردن زیرساخت های لازم، تعداد بیشتری از این بقاع مشمول طرح شوند.
به گفته وی این طرح در امامزاده هاجر خاتون، قرآن نگل، امامزاده سید جلال الدین، امامزادگان هاجر و سارا، امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد و امامزاه فاضل گروس برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام نوروزی هدف اصلی از اجرای این طرح را تقویت باورهای دینی و فرهنگی، بهره برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه و شناساندن امامزادگان و معرفی باقع متبرکه به مسافران و زائران نوروزی عنوان کرد.
وی اعلام کرد: این طرح از 28 اسفند امسال برای زائران و مسافران نوروزی در جوار بقاع متبرکه استان همراه با برنامه‌های فرهنگی و هنری آغاز و تا 15 فروردین ادامه دارد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان برپایی خیمه های معرفت را یکی از برنامه های جنبی این طرح عنوان کرد و گفت: در این خیمه ها، غرفه های متنوعی از جمله مشاوره و پاسخگویی به شبهات توسط روحانیون مستقر، ایستگاه سلامت، قرآن بخوان جایزه بگیر و حجاب و عفاف دایر می شود.
وی در ادامه افزود: در راستای ارائه خدمات بیشتر به مسافران و زائران نوروزی از 25 اسفند امسال تمامی فعالیت های عمرانی در بقاع متبرکه و امامزادگان تعطیل و فضا برای پذیرایی و استقبال از مهمانان فراهم می شود.
حجت الاسلام نوروزی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اینکه' بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی تبدیل شوند' گفت: برگزاری طرح ارامش بهاری در جوار بقاع متبرکه یکی از راه های تحقق این مهم است.
هم اکنون 2 هزار و 50 مسجد و 109 مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و چهار قرآن تاریخی در استان کردستان وجود دارد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.