فرماندار بستان آباد از برگزاری اولین جشنواره فطیر سنتی بستان آباد در تاریخ یکم شهریور ماه خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سید علی موسوی حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با هدف معرفی فطیر سنتی بستان آباد و سایر جاذبه‌های فرهنگی گردشگری این شهرستان، روز پنجشنبه (یکم شهریور ماه) در پارک صبای بستان آباد از ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.
وی از ثبت ملی هنر فطیرپزی بستان آباد در آذر ماه سال گذشته خبر داد و گفت: به دنبال ثبت ملی این هنر به عنوان سرمایه‌ی ناملموس، جشنواره‌‌ی فطیر با حضور مسئولان استانی و عموم مردم و با اجرای برنامه‌های مفرح و شاد از جمله حیدربابا خوانی برگزار شده و نمایشگاه صنایع دستی نیز در کنار این برنامه دایر است. از عموم مردم برای حضور در این جشنواره دعوت می‌شود.
وی در ادامه با بیان این که مشکل خشکی تالاب قوری گل حل شده است، عنوان کرد: این تالاب هم اکنون پرآب بوده و پیگیر مشکلات مربوط به آن هستیم، پیشنهاد می‌کنیم تا کانال ۱۸ متری تالاب که در فصول مختلف با مشکلاتی مواجه است، تبدیل به لوله شود و میزان اعتبار برآورد شده برای انجام آن، 25 میلیارد تومان است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی پروژه‌ها و مصوبات عمرانی این شهرستان بیان کرد: احداث منطقه ویژه‌ی اقتصادی و پارک لجستیک در مساحتی بالغ بر ۳۰۰ هکتار از جمله پروژه‌هایی است که بستان آباد را به عنوان مهد حمل و نقل، تبدیل به بندر خشک ایران می‌کند.
موسوی حسینی ادامه داد: احداث اولین شهرک اشتغال صنایع دستی استان در بستان آباد به تصویب رسیده و دو شهرک صنعتی نیز در دست احداث است. طبق سند راهبردی عملیاتی توسعه پایدار روستایی، بستان آباد یکی از 31 شهرستان‌هایی است که این برنامه در طول سال جاری با الویت روستاهای محروم، در آن اجرا می‌شود.
وی از حل مشکل تملک زمین درمانگاه تامین اجتماعی بستان آباد خبر داد و گفت: مشکل زمین این درمانگاه ما بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت، حل شده است و امیدواریم در سال جاری، شاهد کلنگ زنی آن باشیم.
وی با اشاره به احداث اولین شهرک الکترونیک آذربایجان شرقی در این شهرستان عنوان کرد: با احداث برج‌های IT و ICT، یک هزار نفر محقق در این دو حوزه جذب شده و نرم افزارهای تولیدیشان به سایر کشورها فرخته می‌شود.
موسوی حسینی از اختصاص 40 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌ها خبر داد و افزود: 33 میلیارد از این میزان اعتبار در دولت آقای روحانی به دهیاری‌ها اختصاص داده شده است و با توجه به این که 74 درصد جمعیت شهرستان بستان آباد در روستاها زندگی می‌کنند، اولویت کاری ما نیز روستاها هستند. برای روستاهای کم جمعیت و خالی از سکنه، برنامه‌های بوم گردی در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه با بیان این که مرمت ساختمان خانه پدری استاد شهریار واقع در خشکناب به پایان رسیده است، گفت: حدود 500 میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده و قرار است مسیر قزلجه میدان تا خشکناب نیز آسفالت شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: شهرستان بستان آباد از نظر پرداخت تسهیلات روستایی و فراگیر، از تبریز نیز جلوتر بوده و حدود 20 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
فرماندار بستان آباد در ادامه نرخ بیکاری در این شهرستان را 7.3 درصد خواند و گفت: با توجه به این که بستان آباد سومین شهر صنعتی استان است، این شهرستان از نظر پایین بودن نرخ بیکاری، رتبه‌ی دوم استان را به خود اختصاص داده است.
 وی در بخش دیگری از سخنانش با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان تاکید کرد: این شهرستان با وجود ظرفیت‌های بسیار، نیاز به ورود بخش خصوصی دارد، آب گرم بستان آباد با قدمتی بیش از آب گرم‌های سرعین و تالاب قوری گل فرصت خوبی برای سرمایه گذاری هستند. به همت سرمایه گذاران بخش خصوصی، کارخانه‌هایی همچون کارخانه آب میوه‌‌ی طبیعی و اسانس گیری عطر در این شهرستان راه اندازی شده و سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در بستان آباد، این شهرستان را تبدیل به یکی از قطب‌های اصلی تولید دارو به ویژه داروهای دیابت، پیوند، سرم و آب مقطر کرده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بستان آباد روز جمعه (دوم شهریور) میزبان بیش از 500 ورزشکار سنگین وزن کشوری در مسابقات کاپ آزاد ریاست جمهوری خواهد بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.