به گزارش ایرنا محمد نهاوندیان روز دوشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در محل استانداری لرستان برگزار شد، با تاکید بر انجام اقدامات لازم برای بازسازی بافت های فرسوده افزود: انجام کارهای وصله پینه ای در این مسیر کافی نیست و مشکل را حل نمی کند و تمامی دستگاه های اجرایی نیز باید نهایت همکاری را داشته باشند.
وی اظهار داشت: طرح بازسازی بافت های فرسوده در دهه فجر توسط رئیس جمهوری مطرح شد و انتظار بر این است سرعت اجرای طرح چندین برابر شود.
معاون اقتصادی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه باید ایمنی شهری و اشتغال زایی گسترده ای در ساخت و سازها ایجاد شود، افزود: دولت به کمک عمران و آبادانی شهرها آمده است لذا موانع باید شناسایی و رفع شوند.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد انگیزه بخش خصوصی در این طرح گفت: لرستانی های موفق سراسر کشور برای مشارکت در اجرای طرح شناسایی شوند؛ ما نیز هرگونه پیشنهاد جدید را می پذیریم.
نهاوندیان افزود: با توجه به ایمنی و ارتباط طرح بازآفرینی بافت فرسوده با جان مردم، رییس جمهوری اهتمام ویژه ای در این طرح دارد.
وی با تاکید بر نقش این طرح در اشتغالزایی اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت ساخت و سازها می توان اشتغال فراوانی در این راستا ایجاد کرد.

** طرح بازآفرینی با هدف محله سازی ایمن اجرا می شود
معاون اقتصادی رئیس جمهوری افزود: باید با تعیین کف و سقف نامحدود بتوان در ساخت و سازها جذابیت ایجاد کرد.
وی هدف طرح بازآفرینی شهری را محله سازی ایمن خواند و گفت: مردم از ارکان مهم در اجرای این طرح هستند که باید اعتماد و اطمینان آنها را جلب کرد تا مشارکت و همکاری بیشتری داشته باشند.
نهاوندیان با تاکید بر اینکه در این طرح همکاری صدا و سیما ضروری است، افزود: این رسانه باید فضاسازی کند و برنامه های خبری متنوع در این زمینه داشته باشد تا مردم انگیزه و اطمینان بیشتری به این طرح داشته باشند.
وی اظهار داشت: هیچگونه درنگی در روند اجرای طرح بازآفرینی شهری که به عنوان طرحی ملی از بهمن ماه امسال توسط رئیس جمهوری مطرح شده نباید وجود داشته باشد چرا که بحث جان، عزت و ایمنی مردم مطرح است.
معاون رئیس جمهوری افزود: دراجرای طرح بازآفرینی شهری شرکت های تسهیل گر در نقش قهرمان، شهرداری ها متولی کار و استاندار و تمام دستگاه های اجرایی حامی طرح هستند.
وی با اشاره به اعمال فشار و تحریم از سوی دشمنان گفت: ما شرایط سخت تری در مقایسه با اکنون را سپری کرده ایم وبا توجه به زمینه های رشد و شکوفایی که در کشور و از جمله در لرستان وجود دارد می توان به این سرمایه ها امیدوار بود.

** تغییر چهره شهر خرم آباد نیازمند همت مضاعف است
وی با بیان اینکه انتظار داشتم چهره متفاوت تری از شهر خرم آباد ببینم، گفت: تغییر این چهره نیازمند همت و تلاش مضاعف مسئولان استان است.
نهاوندیان اولویت نخست توسعه خرم آباد را برداشتن بافت های فرسوده و ناکارآمد دانست و افزود: با توجه به مشکل بیکاری در لرستان بخش ساخت و ساز می تواند موجی از اشتغال فراهم کند.
وی اظهار داشت: اکنون که دولت و تمام نظام پای کار است و اولویت نخست دولت بازآفرینی شهری است باید کار را دنبال کرد.
معاون اقتصادی رییس جمهوری افزود: استاندار تمام اختیارات لازم را دارد و در مورد تمام زمین های دولتی می تواند تصمیم بگیرد.
وی گفت: اموال و املاک دولتی مال دولت است و وزارتخانه ها تصمیم گیرنده نیستند؛ مازاد اموال مردم بنا بر حکم قانونگذار باید در اختیار طرح بازآفرینی شهری قرار گیرد.
وی خطاب به استاندار گفت: ظرف یکماه آینده باید محلات شناسایی و توسعه گرهای هر محله نیز معرفی شوند.
نهاوندیان افزود: مجموعه این حرکت ها می تواند اقتصاد لرستان را تکان دهد.
معاون اقتصادی رئیس جمهوری روز گذشته به منظور بررسی وضعیت واحدهای اقتصادی و صنعتی، شرکت در جلساتی از جمله شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، ستاد بازآفرینی شهری و همایش تجلیل از فعالان صنعتی معدنی به خرم آباد سفر کرده است.
1920/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.