حجت الاسلام حسن کاملی فرد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار امسال دهه مزبور با عنوان ' لبیک یا رسول الله '، افزود: بازسازی واقعه تاریخی و مهم غدیر در 10 پارک عمومی تبریز و دو شهرستان مرند و اهر از جمله مهمترین این برنامه هاست که توسط بسیج هنرمندان سپاه عاشورا و همکاری و همیاری شهرداری تبریز اجرا می شود.
وی اظهار داشت: این برنامه بازسازی در سه روز اول دهه ولایت و امامت در محل فرهنگسرای الغدیر و سپس در پارک های ولیعصر، ائل گلی، ارم، یادگار امام، ابوریجان، صائب و پارک بزرگ تبریز اجرا می شود و حضور آحاد مردم در این برنامه آزاد و رایگان می باشد.
کاملی فرد گفت: طرح اتوبوس در پارک ها، محلات و مجتمع های مسکونی تبریز، شب شعر غدیر، همایش ویژه غدیر تحت عنوان آثار و پیامدهای شیعه لندنی، تجلیل از سادات و علما، جشن بزرگ غدیر در مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز در شب غدیر و ویزیت رایگان پزشکی در مناطق محروم استان توسط جامعه بسیج پزشکان آذربایجان شرقی و ده ها عنوان برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در هفته ولایت و امامت برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بنیاد بین المللی غدیر نهادی غیردولتی و عمومی است که بودجه ای ندارد، گفت: اغلب هزینه های برگزاری مراسم های هفته ولایت و امامت بسیار پایین بوده و بیشتر آنها توسط افراد و خیرین تامین می شود.
دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر شعبه آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه واقعه غدیر باید به طور ویژه در جامعه اسلامی پرداخت شود، اظهار داشت: غدیر هویت، شناسنامه و حقیقت شیعه است که باید همچون نهضت عاشورا و واقعه کربلا که در متن زندگی مردم وجود دارد، پرداخته شود.
حجت الاسلام کاملی فرد از غدیر به عنوان محور وحدت مسلمانان نام برد و ادامه داد: بنیاد غدیر به عنوان سیاست گذار و هدایت کننده، سعی دارد با هماهنگی سایر ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی جهت دهی معنوی و اجتماعی به برنامه های دهه ولایت و امامت بدهد.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.