به گزارش ایرنا، ایرج دست نشان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از آمادگی کامل ناوگان حمل ونقل جاده ای استان زنجان برای ارایه خدمات به زائران اربعین خبرداد و افزود: به منظور هماهنگی ناوگان و دستیابی آسان زائران، نماینده ای از این استان در مرزها ورودی به کشور عراق تعریف و مستقر خواهند شد.
به گفته وی، در اربعین حسینی امسال محوطه استقرار ناوگان استان زنجان مشخص خواهد شد و این مساله به زائران در پیدا کردن اتوبوس های مربوطه و پیش بینی اعزام ناوگان مورد نیاز توسط نماینده استان و همچنین جلوگیری از ازدحام ناوگان خالی و معطلی چند روزه در مرز برای مسافرگیری و در بعضی موارد بازگشت خالی ناوگان کمک خواهد کرد.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: طی سال های گذشته بیشتر مشکل ترافیکی ایجاد شده به دلیل تردد خودروهای شخصی در مسیر مرزها بوده است.
به گفته دست نشان، به منظور دستیابی به حمل و نقل ایمن، روان و کاهش بار ترافیکی مسیرهای منتهی به مرز، تردد سواری های شخصی سایر استان ها از استان کرمانشاه تا مرز مهران در اربعین ممنوع می شود.
وی تاکید کرد: همچون سال های گذشته سرویس مستقیم از زنجان به شهرهای نجف و کربلا در کشور عراق برقرار می شود.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: به همین منظور جلسه هماهنگی به منظور توجیه شرکت ها و رانندگان و هماهنگی جابجائی زائران در اربعین حسینی با دعوت از روسای انجمن های صنفی بخش حمل و نقل مسافر استان و مدیران شرکت های مسافربری تشکیل می شود.
دست نشان یادآوری کرد: بازدید از مجتمع های خدماتی - رفاهی بین راهی برای آمادگی پذیرایی از زائران، تشکیل جلسه توجیهی مدیران فنی شرکت های مسافربری با حضور نماینده پلیس راه استان زنجان، مدیران فنی و هماهنگی با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای تامین سوخت مورد نیاز ناوگان استان همچون سال های گذشته در دستور کار ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد.
به گزارش ایرنا، سال گذشته بیش از 14 هزار و 700 زائر زنجانی با 476 دستگاه اتوبوس ازمرزهای مهران، خسروی، شلمچه و چذابه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد عراق شده بودند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.