نورالله دلخواه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان عبور راحت و بدون معطلی زائران از مرز مهران به مقصد عتبات عالیات اظهار کرد: بیشتر این زائران برای نخستین بار (زائر اولی) به عراق و زیارت بارگاه مطهر ائمه اطهار (ع) مشرف شدند و برای سفر به این اماکن مقدس از مرز رسمی و بین المللی مهران تردد کرده اند.
وی از تردد 37 هزار نفر در روز گذشته 6 آبان خبر داد و افزود: هر چه به ایام اربعین نزدیک تر می شویم شور و حال زائران بیشتر می شود، هر لحظه بر تعداد زائران اربعین در مرز مهران افزوده می شود و امسال بر خلاف سال های گذشته زائران زودتر از موعد خود را به مرز مهران رسانده اند تا به کربلای معلی مشرف شوند.
به گفته دلخواه، در حال حاضر تردد زائران در مرز مهران بدون مشکل و با سهولت در جریان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام به اقدام های انجام شده در ورودی شهر و پایانه مرزی مهران یادآور شد: یکی از مشکلات سال گذشته نبود پارکینگ ناوگان عمومی و اتوبوس بین شهری بود که در این خصوص کارهای مناسبی برای رفع مشکلات این حوزه انجام شده است.
دلخواه از ساخت سه مکان به عنوان پارکینگ ناوگان اتوبوس بین شهری و درون شهری در این ایام خبر داد و گفت: احداث این پارکینگ ها نقش موثری در ساماندهی و مدیریت درست حمل و نقل زائران با اتوبوس دارد.
وی طرح توسعه روشنایی معابر در پایانه، توسعه آبرسانی، افزایش سرویس های بهداشتی در مرز و شهر مهران را از دیگر برنامه های انجام شده برای ایام اربعین امسال اعلام کرد.
دلخواه از افزایش گیت های ورود و خروج در پایانه مرزی مهران خبر داد و اضافه کرد: گیت های پایانه مرزی مهران از 18 به 96 گیت افزایش یافته که به طور قطع نقش مهمی در سهولت تردد زائران برای ورود و خروج دارد.
وی در خصوص جا به جایی زائران نیز در این ایام گفت: تدارکات کافی برای مهیا بودن وسایل نقلیه عمومی برای جا به جایی زائرین عتبات عالیات قبل از برگزاری کنگره بزرگ اربعین با انجام فراخوان صورت می گیرد و در این خصوص از ظرفیت سایر استان ها همانند سال گذشته استفاده خواهد شد.
به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
6119/3032
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.