معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی با تأکید بر اینکه از حضور سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای در تبریز استقبال می‌کنیم، گفت: تردد مسافران ترکیه و ایران زیاد بوده و این موضوع می‌تواند زمینه‌ای برای توسعه روابط گردشگری بین دو استان باشد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی‌فر در دیدار با هیأت اقتصادی استان وان ترکیه، با اشاره به روابط دو کشور ایران و ترکیه، اظهار کرد: روابط گسترده و نزدیک بین ترکیه و ایران جای هیچ بحثی ندارد و در مرزهای بین دو کشور امنیت و آرامش برقرار است.
وی با اشاره به وجود شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان، ادامه داد: سرمایه‌گذاران ترکیه در این شهرک و دیگر نقاط استان فعال هستند.
وی با بیان اینکه اراده هر دو دولت بر تقویت مناسبات بین دو کشور است، گفت: کنسولگری ترکیه در تبریز مستقر بوده و ارتباط بسیار خوبی با سرکنسول در تبریز داریم و این فرصتی مناسب برای توسعه روابط بین دو استان است.
معاون استاندار وان ترکیه نیز در این دیدار گفت: تعاملات گردشگری می‌تواند حلقه واسطه بین دو استان برای آغاز و گسترش روابط در حوزه گردشگری و دیگر حوزه‌های مختلف باشد.
اسحاق چینار با بیان اینکه تبریز شهر زیبایی است، اظهار داشت: زمانی که به تبریز آمدیم بسیار شگفت‌زده شدم چراکه ظرفیت‌های بسیار زیبایی در حوزه گردشگری دارد.
وی با اشاره به برگزارش جشنواره و نمایشگاه گردشگری در وان گفت: با توجه به تردد گردشگران بین ایران و ترکیه و حضور 81 استان ترکیه در این نمایشگاه، فرصتی مناسب برای معرفی تبریز و جاذبه‌های گردشگری آن فراهم شده است.  
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.