رحیم شهرتی‌فر روز سه شنبه در دیدار با هیات اقتصادی استان وان ترکیه با اشاره به روابط دو کشور ایران و ترکیه، اظهار داشت: روابط گسترده و نزدیک بین 2 کشور جای هیچ بحثی ندارد و در مرزهای بین دو کشور امنیت و آرامش برقرار است.
وی با اشاره به وجود شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری‌های خارجی در آذربایجان شرقی، گفت: سرمایه‌گذاران ترکیه در این شهرک و دیگر نقاط استان فعال هستند.
شهرتی فر با بیان اینکه اراده هر 2 دولت بر تقویت مناسبات بین دو کشور است، افزود: کنسولگری ترکیه در تبریز مستقر بوده و ارتباط بسیار خوبی با سرکنسول در تبریز داریم و این فرصتی مناسب برای توسعه روابط بین دو استان است.
معاون استاندار وان ترکیه نیز در این دیدار گفت: تعاملات گردشگری می‌تواند حلقه واسطه بین دو استان برای آغاز و گسترش روابط در حوزه گردشگری و دیگر حوزه‌های مختلف باشد.
اسحاق چینار با بیان اینکه تبریز شهر زیبایی است، اظهار داشت: زمانی که به تبریز آمدیم بسیار شگفت‌زده شدم، زیرا که متوجه شدیم ظرفیت‌های بسیار زیبایی در حوزه گردشگری دارد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره و نمایشگاه گردشگری در وان گفت: با توجه به تردد گردشگر بین ایران و ترکیه و حضور 81 استان ترکیه در این نمایشگاه، فرصتی مناسب برای معرفی تبریز و جاذبه‌های گردشگری آن فراهم شده است.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.