به گزارش ایرنا، امین امینیان روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی هشترود با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی بخش نظرکهریزی در بستر رودخانه احداث شده گفت: فضای پیرامون این کتابخانه نیز مناسب نبوده و شهرداری باید نسبت به جمع آوری فضولات حیوانی در اطراف آن اقدام کند.
وی همچنین از دهیاران خواست تا در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در روستاها، کتابخانه سیار ایجاد کنند.
امینیان سرانه کتابخوانی و مطالعه در هشترود را بسیار پایین اعلام و بر احداث کتابخانه های مشارکتی و تجهیز کتابخانه ها به کتاب های علمی و به روز از سوی خیران تاکید کرد.
وی گفت: برای بالابردن سرانه کتابخانه های شهرستان نیز، زمین رایگان در اختیار شهرداری، دهیاران و خیرین قرار می گیرد.
وی گفت: برای بالابردن سطح علمی مردم به ویژه غنی سازی اوقات فراغت جوانان و تامین نیازهای پژوهشگران به فضاهای بیشتر و کتاب های علمی و متنوع نیاز داریم.
رئیس اداره امور مشارکتی اداره کل کتابخانه های عمومی اذربایجان شرقی نیز گفت: سرمایه گذاران و افراد برای برخورداری از بخشودگی مالیاتی می توانند در ساخت کتابخانه مشارکت کرده و از معافیت و یا کسر مالیاتی برخوردار شوند.
رحیمه ابوطالبی همچنین از شهرداران خواست علاوه بر تجهیز کتابخانه ها در شهرها، به احداث مشارکتی کتابخانه ها نیز اقدام کنند.
در این جلسه از خیرین و اعضای انجمن کتابخانه های هشترود و نظرکهریزی تجلیل شد.
سه کتابخانه عمومی در شهر هشترود و یک کتابخانه در بخش نظرکهریزی وجود دارد و این کتابخانه ها در مجموع 2 هزار و 200 نفر عضو دارند.
46 هزار عنوان کتاب و 57 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه ها وجود دارد.
شهرستان هشترود با حدود 57 هزار نفر جمعیت و وسعت یک هزار و 990 کیلومتر مربعی در 120 کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.