به گزارش ایرنا، جواد محمودی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مراغه با تاکید بر لزوم توجه به توسعه فضاهای آموزشی، افزود: ارتقاء کیفیت آموزشی و توسعه فضاها و زیرساخت های حوزه تعلیم و تربیت اولویت آموزش و پرورش و مسئولان این شهرستان است.
وی اضافه کرد: با توجه به تراکم جمعیت دانش آموزان در برخی مدارس و کمبود فضای آموزشی، مشارکت خیران و همراهی ادارات و مدیران شهرستانی راهکار اساسی برای این منظور است.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه با اشاره به تبدیل سه مدرسه در این شهرستان به مدارس هییت امنایی گفت: این مدارس در مقطع متوسطه دوره اول در سال تحصیلی آینده ایجاد می شود.
جلیل اسلامی افزود: در این مدارس خدمات آموزشی با کیفیت مناسبی برای دانش آموزان ارائه شده و در تعیین شهریه ها نیز توان مالی خانواده ها در نظر گرفته می شود.
وی ادامه داد: با توجه به لزوم توسعه فضاهای آموزشی در این شهرستان، کمبودها با حمایت خیران مدرسه ساز مرتفع خواهد شد لیکن همراهی ادارات شهرستان نیز در این زمینه بیش از پیش ضروری است.
وی اضافه کرد: با برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز استان، حدود هفت مدرسه و زیرساخت آموزشی توسط خیران برای احداث تعهد شده است.
معاون پرورشی آموزش و پرورش مراغه نیز با اشاره به آغاز فعالیت های تابستانی در این شهرستان گفت: 75 پایگاه تابستانی پذیرای 10 هزار دانش آموز در ایام تعطیلات تابستانی است.
یزدانی افزود: برگزاری کلاس های قرآنی، فرهنگی، هنری، ورزشی و مهارت آموزی و نیز اردوهای تفریحی ، فرهنگی و اجتماعی با همکاری میراث فرهنگی، شهرداری و بسیج در قالب فعالیت های تابستانی در این شهرستان برای دانش آموزان اجرا می شود.
43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
3077/7487
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.