حسن محرابی، چهارشنبه در حاشیه آغاز به کار این پایگاهها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 2 پایگاه سنجش، یک پایگاه کارا و 23 پایگاه سلامت هستند که پنج هزار و 700 نوآموز در آنها معاینه و مورد سنجش سلامت قرار می گیرند.
وی اظهار کرد: در این پایگاهها نوآموزان در 2 مرحله اولیه و تخصصی و در بخش های ارزیابی سلامت و غربالگری جسمی، حسی و آمادگی تحصیلی و بینایی سنجی، شنوایی سنجی، بررسی قد و وزن مورد معاینه قرار می گیرند.
محرابی با اشاره به اینکه در پایگاه کارا نیز والدین نوآموزان آموزش های لازم را برای ورود فرزندان خود به مدرسه فرا می گیرند، افزود: همچنین برای سنجش نوآموزان مناطق عشایری و روستاهای کم جمعیت، پایگاه‌های سیار به محل اعزام می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: خانواده هایی که فرزند 6 ساله دارند برای ثبت نام در کلاس اول ابتدایی باید از طریق مدارس به نزدیکترین پایگاه سنجش معرفی شوند.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که نوآموزان در مرحله سنجش سلامت مشکلی نداشته باشند، روند ثبت نام انجام و در صورتی که مشکلی برای آنها تشخیص داده شود، جهت ارزیابی دوباره به بخش تخصصی ارجاع داده می شوند.
حدود 52 هزار دانش آموز در 287 مدرسه سبزوار مشغول تحصیل هستند و چهار هزار و 500 نفر جامعه فرهنگیان این شهرستان را تشکیل می دهند.
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.