مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته 95 میلیارد ریال تسهیلات مناطق محروم روستایی از طریق پست بانک برای روستاهای استان جذب شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، تقی کرمی در همایش مدیران کل امور روستایی استانداری‌های سراسر کشور در تبریز، با اشاره به اینکه سهم استان از این تسهیلات 45 هزار میلیون ریال بود، گفت: توانسته‌ایم با ارائه 166 طرح بیش از دو برابر این میزان را برای استان جذب و برای 550 نفر اشتغال‌زایی کنیم.
وی با اشاره به تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بانک سینا و بنیاد غدیر، ادامه داد: آذربایجان شرقی رتبه نخست کشور را در انعقاد قرارداد و میزان اشتغال با 39 طرح و اشتغالزایی برای یک هزار و 200 نفر از آن خود کرده است.
کرمی اظهار کرد: بیش از 100 درصد تعهد اعتباری و اشتغالزایی برنامه ارتقای تولید و اشتغال پایدار در مناطق روستایی در سال های 1395 و 1396 تحقق یافت.
وی ادامه داد: بیش از 200 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی برای 98 طرح اقتصادی جذب شده است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: نوسازی و گسترش ناوگان حمل و نقل روستایی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت موجب اشتغال 203 نفر شد.
وی همچنین با اشاره به نصب نرم افزار سامانه مدیریت روستایی استان، افزود: با راه‌اندازی این سامانه تمامی گردش مالی دهیاران رصد می‌شود.
در این همایش از دفاتر امور روستایی برگزیده استانداری‌های کشور که بر اساس شیوه نامه سنجش تعامل این دفاتر با معاونت امور دهیاری‌های سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور حائز رتبه‌های برتر شده بودند، تقدیر شد.
دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی در این ارزیابی رتبه دوم را کسب کرده بود.  

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.