استاندار آذربایجان شرقی گفت: اعتباراتی که به روستاها پرداخت می‌شود باید صرف توسعه اشتغال و رونق اقتصاد روستایی شود تا روستاییان و نخبگان روستایی را به ماندگاری در روستا ترغیب کند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در همایش مدیران کل امور روستایی استانداری‌های سراسر کشور در تبریز، با اشاره به اختصاص 15هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی به بخش توسعه روستایی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، اظهار کرد: بهتر است که اعتبارات دولتی در حوزه رونق اقتصاد روستایی و مباحث فرهنگی مانند تحصیل کودکان روستایی هزینه شود.
وی افزود: باید بتوانیم روستاییان را به ماندن در روستاها ترغیب کنیم که این موضوع نیازمند ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و رونق اقتصاد روستایی است.
وی با بیان این‌که نگاه صرف عمرانی به روستاها کافی نیست، ادامه داد: برای توسعه روستایی باید سرمایه گذران شهری را به روستاها هدایت کرد تا در روستاها استغال زایی و کارآفرینی کنند.
خدابخش با اشاره به ضرورت تعامل بین سیاست گذاران و مجریان، تاکید کرد: نتیجه این نشست باید نقد تصمیم‌ها و ارائه پیشنهادهای راهگشا در حوزه توسعه و عمران روستایی باشد.
وی همچنین با اشاره به رویداد تبریز 2018، اظهار کرد: بوم گردی و گردشگری روستایی یکی از اولویت‌های ما در این رویداد است و معتقدیم که روستاهای استان ظرفیت های زیادی در این حوزه دارند که می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در روستاها شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.