محمد بیگلری پژوهشگر ۳۳ ساله مراغه ای موفق شد مقام اول مسابقه ملی فناوری نانو را کسب کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسابقه دانشجویی فناوری نانو هر ساله با گستره ملی توسط کارگروه ترویج و آموزش عمومی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با حضور هزاران نفر از علاقمندان به فناوری نانو برگزار می‌شود که امسال برگزاری این مسابقات به میزبانی دانشگاه مراغه برگزار و محمد بیگلری پژوهشگر 33 ساله این شهرستان به عنوان نخست این دوره از مسابقات معرفی شد.

محمد بیگلری پژوهشگر جوان مراغه ای با اشاره به تلاش شبانه روزی خود برای کسب این مقام، اظهار داشت: از سال 92 تحقیقات خود را در زمینه نانو آغاز کرده و تلاش‌های شبانه روزی برای این رشته داشتم که در بیشتر مسابقات موفق به کسب مقام‌های خوبی شدم و بسیاری از وقت‌های خالی خود را صرف تحقیقات علمی و همچنین مباحث موجود در رشته فناوری نانو می‌کنم و یکی از عوامل موفقیتم علاقه و تحقیق در این حوزه است.

این پژوهشگر جوان مراغه ای در ادامه با اشاره به برخی بی مهری‌های مسئولان نسبت به این رشته در کشور، اضافه کرد: با اینکه رشته نانو می‌تواند به پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف کمکی کرده باشد ولی متاسفانه برخی از مسئولان نسبت به این رشته بی توجهی می‌کنند و مسابقات ملی فناوری نانو با هدف شناسایی استعدادهای برتر در این حوزه توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو کشور برگزار می‌شود که امسال برگزاری این دوره از مسابقات به میزبانی دانشگاه سراسری مراغه انجام شد و بنده با شرکت در آزمون این دوره از مسابقات عنوان مقام اول کشوری را در حوزه نانو کسب کردم.

بیگلری در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه این رشته دربین دانش آموزان ، اظهار کرد: دانش آموزان زیادی در مدارس هستند که علاقه زیادی به این رشته دارند و ضروری است اقداماتی در حوزه تجهیز آزمایشگاه‌های مدارس در حوزه نانو نیز انجام شود.

بیگلری در ادامه با اشاره به عدم ارائه تسهیلات دولتی به پژوهشگران در کشور، افزود: پژوهشگران و نخبگان در حال حضر در کشور طرح‌های خوبی دارند ولی متاسفانه هیچ تسهیلات دولتی در این خصوص به پژوهشگران و نخبگان از سوی بانک‌های دولتی ارائه نمی‌شود.

گفتنی است پژوهشگر جوان مراغه ای موفق شد در بین 55 شرکت کننده از سراسر کشور مقام اول کشوری را درمسابقه ملی فناوری نانو کسب کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.