عبدالله نورزاد، مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:این خوابگاه در زمینی به مساحت 5000 متر مربع و با ظرفیت حداقل 150 نفر در دو طبقه با سلف سرویس و نمازخانه و... در بخش شرقی جهرم در شهرک دستغیب در حال ساخت است.
وی ادامه داد: دغدغه دانش‌آموزان عشایر دختر و اولیای آنها به پایان رسید زیرا شهر جهرم دبیرستان شبانه‌روزی در مقطع متوسطه اول و دوم پسرانه و عشایری دارد و نیاز دانش‌آموزان مناطق محروم را برای ادامه ی تحصیل برآورده کرده است،اما آموزش و پرورش جهرم خلاء مهمی برای دختران در مقطع متوسطه داشت.
نورزاد گفت: امکان ادامه تحصیل برای دختران در دوره متوسطه در ده‌ها روستای کوچک جهرم و حتی شهرهای همجوار به‌علت آمار پایین جمعیتی هر روستا فراهم نیست و این امر یکی از دلایل مهاجرت روستاییان به شهر است.
مدیرآموزش و پرورش جهرم اظهار داشت: احداث این دبیرستان شبانه روزی دخترانه که در سال 98 به بهره ‌برداری خواهد رسید، گام مهمی برای ایجاد عدالت آموزشی و کمک به محرومان است.
نورزاد گفت: برای آغاز این پروژه یک میلیارد و دویست میلیون تومان اعتبار داده شده است.
به گفته وی در بخش سیمکان نیز ساخت پنج مدرسه شامل دبیرستان 6 کلاسه متوسطه اول در روستای بهجان، دبیرستان 6 کلاسه‌ متوسطه‌ اول در روستای آرجویه، دبستان 6 کلاسه در روستای نوداد، ‌دبستان 3 کلاسه در روستای چهارطاق، دبستان 2 کلاسه در روستای دولت‌آباد از محل اعتبارات بنیاد برکت آغاز شده است.
جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.