عزیز مزرعه دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح یک مدرسه در روستای خضیریات شهرستان کارون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: آخرین مدرسه کانکسی این شهرستان با 67دانش آموز در روستای خضیریات این شهرستان قرار داشت که با صرف سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار ، امروز برچیده شد.
وی اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت این مدرسه با 600 مترمربع و سه کلاس درس از مرداد ماه امسال آغاز شد که زمین آن توسط یکی از نیکوکاران این روستا به نام ' وحید باوی' اهدا شد و هزینه ساخت آن نیز توسط شرکت توسعه نیشکر حکیم فارابی تامین شد.
وی گفت: هنوز برخی مدارس 10 کلاسه در شهرستان کارون وجود دارد که از کانکس به عنوان نمازخانه و یا پیش دبستانی استفاده می کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان کارون با بیان اینکه شناخت مرزهای آسایش یک جامعه نوعی نبوغ اجتماعی است که مسئولان باید داشته باشند ، افزود: بهترین سرمایه مسوولان اعتماد جامعه است و یکی از راههای کسب اعتماد هم ساخت مدرسه و مراکز بهداشتی مورد نیاز و توجه به نیازهای شهروندان دراین زمینه است.
مزرعه با اشاره به اینکه 20 درصد مدارس موجود در شهرهای شهرستان کارون قدیمی هستند عنوان کرد : بعضی از مناطق این شهرستان مانند شکاره یک و 2 و سه ،اسلام آباد ، کانتکس ، شهید گندمکار و کوی شریعتی مناطق پر ترافیک، پر جمعیت و مهاجر پذیر هستند و نیاز است در این مناطق مدارس بیشتری ساخته شود.
در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان کارون بیان کرد: قبل از این دانش آموزان روستای خضیریات در یک کانکس درس می خواندند و وضعیت بسیار سختی داشتند.
معصومه خنفری گفت: در شهرستان کارون در سال های اخیر اتفاقات خوبی رخ داده است و شرکت های زیادی در شهرستان کارون برای محرومیت زدایی این منطقه فعالیت می کنند.
وی افزود: من از شرکت هایی که در این منطقه فعالیتی را در جهت محرومیت زدایی در حال انجام هستند خواستم که نام خود را برای پروژه استفاده کنند مثل این مدرسه که نام سازنده پروژه به نام شرکت حکیم فارابی نامگذاری شد تا مردم با فعالیت های خیرخواهانه این شرکت های فعال در این شهرستان آشنا شوند و تشویقی برای فعالیت های اجتماعی بیشتر شرکت ها در این منطقه باشد.
خنفری بیان کرد: به عنوان مثال شرکت فولاد در یکی از بزرگترین روستاهای شهرستان کارون به نام قلعه چنعان در حال ساخت درمانگاه است و همچنین شرکت نفت زمین 19 هکتاری با قدمت تاریخی 90 ساله که نخستین فرودگاه کشور بود را برای ساخت ورزشگاه ورزش های هوایی و سایر ورزش ها اهدا کرده است.
فرماندار شهرستان کارون عنوان کرد: همچنین شرکت نفت تقبل کرد که مدرسه شبانه روزی را برای دختران روستایی در این منطقه احداث کند تا امکان ادامه تحصیل دختران روستاهای این شهرستان وجود داشته باشد، دختران در روستاها برای ادامه تحصیل مشکل دارند، در روستاها مدرسه دخترانه در مقاطع بالاترکم است و امکان ادامه تحصیل را ندارند.
خنفری بیان کرد: در گذشته انتقاداتی بر شرکت هایی که در این منطقه فعالیت داشتند بوده اما این اقدامات خیرخواهانه این شرکت ها می تواند برای رفع محرومیت در این منطقه تاثیر گذار باشد.
وی عنوان کرد: از زمانی که فرماندار این شهرستان شده ام استخدام هایی که در این شهرستان انجام گرفته از افراد بومی منطقه بوده و ادعاهایی که در مورد استخدام های غیر بومی در شهرستان کارون عنوان شد با بررسی که انجام دادیم وجود نداشته است.
خنفری گفت: به کارگیری افراد بومی منطقه باعث کاهش هزینه های رفت و آمد و ماندگاری مردم در این منطقه می شود.
شهرستان کارون نخستین شهرستان خوزستان است که امسال با افتتاح چند مدرسه، کلاس های کانکسی در آن به طور کامل برچیده شده است.
33 هزار دانش اموز درشهرستان کارون مشغول به تحصیل هستند.
مرکز شهرستان کارون شهر کوت عبدالله است، این شهرستان با انتزاع از بخش مرکزی شهرستان اهواز در 12 بهمن ماه 1391 توسط هیات وزیران تصویب و ابلاغ شد.
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.